Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
TASR
15. ledna 2024 15:26
Čas čtení 0:55

Známá automobilka oznámila, že už počítá s elektromobily jako hlavním zdrojem růstu

Kategorie:
Ekonomika
Uložit Uložené
Známá automobilka oznámila, že už počítá s elektromobily jako hlavním zdrojem růstu
Zdroj: BMW

Německá automobilka BMW překročila bod zlomu v segmentu vozidel se spalovacím motorem, který nyní nahradily elektromobily jako hlavní zdroj růstu prodeje.

V pondělí to řekl Walter Mertl, člen představenstva automobilky odpovědný za finance. Informuje o tom TASR na základě zprávy agentury DPA.


„Bod zlomu pro spalovací motory byl již dosažen,“ uvedl Mertl a dodal, že podle jeho názoru byl překročen v loňském roce. Prodej automobilů se spalovacím motorem zůstane ještě nějakou dobu na současné úrovni a poté mírně poklesne, pokračoval Mertl s odkazem na ekologické předpisy, které omezí nabídku těchto vozů.

15. ledna 2024 13:26 Čas čtení 0:50 Začínají americké primárky. Pozornost na sebe opět strhává Donald Trump Začínají americké primárky. Pozornost na sebe opět strhává Donald Trump

Výrobci automobilů jsou pod tlakem, aby zvýšili nabídku elektromobilů, protože od poloviny příštího desetiletí bude v mnoha částech světa, od Číny po Evropskou unii a některé státy USA, platit zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory.

BMW, X3, X4,
Zdroj: BMW


BMW dosáhlo v loňském roce 15procentnínho podílu na prodeji plně elektrických vozidel. Do roku 2026 jej plánuje zvýšit na 33 procent, k čemuž má přispět šest nových modelů produktové řady „Neue Klasse“, která je určena výhradně pro elektromobily. Automobilka do jejího uvedení investovala miliardy eur ve snaze překonat technologickou propast oproti svým konkurentům. Mertl dodal, že prodejní marže BMW u vozů se spalovacím motorem a plně elektrických vozidel se nebudou minimálně do roku 2026 rovnat, přičemž poukázal na vyšší náklady spojené se zaváděním nových bateriových technologií.

Podle něj se automobilka drží svého plánu prodat do roku 2030 tři miliony vozů s marží osmi až deseti procent. Tento konzervativní cíl je nižší ve srovnání s marží pro rok 2023, která se očekává ve výši přibližně 10,3 procenta.

Domů
Sdílet
Diskuse