Kolik lidí se vejde do plynové komory? Při jaké hodnotě elektrického vedení ochrneš a při jaké umřeš? Takové otázky dostali žáci deváté třídy základní školy v Rosicích u Brna.
Pracovní list z hodiny fyziky má nadpis HOLOCAUST. Děti mají za úkol hledat informace na internetu, následně vypracovat prezentaci ve formě odpovědí na tyto ukázky a nakonec ji před třídou odprezentovat na známky.
Na zadání upozornil facebookový profil Líný učitel, za kterým stojí pedagog Robert Čapek.
„Téma holocaustu bylo na naší škole mezipředmětovým projektem. Důraz byl kladen především na humanitní předměty, kde žáci vyhledávali a vysvětlovali základní pojmy související s holokaustem, četli knihy a pracovali s tematickými texty. Následně proběhla řízená diskuze. Žáci tak během několika vyučovacích hodin tomu věnovaných získali dostatečný vhled do daného tématu,“ uvedl ředitel školy Zbyněk Minařík pro redakci iDNES.cz.
Úkol označil za chybu jednotlivce a za necitlivý přístup se omluvil. „Tento výstup se vyučujícím hrubě nepovedl a vůbec neměl vzniknout. Je nedostatečně citlivý k danému tématu a rozhodně jej nechci hájit,“ dodal.