Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Anna Vondráková
29. ledna 2024 15:16
Čas čtení 0:42

Konkurence pro AliExpress? Do Česka míří nový e-shop

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Konkurence pro AliExpress? Do Česka míří nový e-shop
Zdroj: Freepik

Po úspěchu internetových obchodů s rychlou módou jako Temu, AliExpress nebo Shein přichází na naši scénu nový gigant. Jde o turecké internetové tržiště Trendyol.

Majoritním vlastníkem tržiště Trendyol je společnost Alibaba Group, která mimo jiné vlastní již zmiňovaný AliExpress. O konkurenci se tak jednat nebude. Trendyol plánuje rozsáhlejší expanzi po východní Evropě, detaily však zatím známy nejsou. „V prvním čtvrtletí 2024 vstoupíme na trh východní Evropy. Začneme v Rumunsku, Řecku, Maďarsku a v České republice. Počet zemí budeme dál rozšiřovat,“ uvedl ředitel Trendyolu Erdem Inan na konferenci v ázerbájdžánské metropoli Baku. Pokračovat pak plánuje do sousedních zemí. „Po zakotvení v prvních zemích se expanze společnosti Trendyol rozšíří do Polska, Bulharska a na Slovensko,“ dodal poté.

29. ledna 2024 11:26 Čas čtení 0:30 Konec nejzadluženějšího developera na světě. Společnosti byla nařízena likvidace Konec nejzadluženějšího developera na světě. Společnosti byla nařízena likvidace

Mimo své rodné Turecko se e-shop poprvé objevil v Německu v roce 2022. Tam se dle americké společnosti SimilarWeb stal nejrychleji rostoucí módní platformou. Výhodou tureckého tržiště je především to, že při dovozu zboží nemusí na rozdíl od Číny platit clo.

Trendyol momentálně kraluje internetovému nakupování v Turecku, v Česku by však mohl mít i problémy. Robert Le Veneur, expert na marketing z agentury RobertNemec.com, upozorňuje především na chybějící zázemí prodejců, kteří doma dělali tržišti sami reklamu, a nevalnou pověst zboží označeného „Vyrobeno v Turecku“ mezi českými zákazníky.

Domů
Sdílet
Diskuse