Web mobilmania.cz zveřejnil seznam pěti skrytých funkcí iPhonů a Androidů, které si lze jednoduše nastavit. Znáš tyto vychytávky?
Pokud vás obtěžují neustálé notifikace, je možné je velmi snadno odložit. Na Androidech funkci najdeme pod nabídkou Nastavení – Oznámení – Rozšířené nastavení – Zobrazit tlačítko Odložit. Když notifikace přijde, rozkliknete u ní šipku a jednoduše nastavíte, aby se upozornění znovu zobrazilo za 15 nebo 30 minut, případně za hodinu nebo dvě.
Na iPhonu lze notifikace u vybraných aplikací automaticky odkládat a nechat si je zobrazit později v daném čase, zatímco ty urgentní dorazí okamžitě. U obou platforem lze nastavit, které aplikace zasílají notifikace a jak mají vypadat. Některé se mohou ukazovat jen na zamykací obrazovce, jiné mohou mít přednost před jinými.
Další vychytávkou je režim Nerušit, který jednoduše deaktivuje zvuky hovorů a notifikací. U Apple zařízení ho není třeba nastavovat, jen ručně nastavit jeho aktivaci na daný čas. Androidy ho skrývají v nabídce Zvuk a vibrace, případně pod položkou Oznámení. Spojit ho lze se zapnutím filtru modrého světla.
Režim Soustředění dále sdružuje nastavení pro aktivity či fáze dne, u kterých aplikuje předem stanovená nastavení. Ta mohou snížit hlasitost, tlumit jas displeje, omezit notifikace a další. Předpřipravené režimy najdete pod názvy Práce, Spánek či Odpočinek, vytvořit lze také vlastní nastavení.
Zařízení s Androidem také nabízí funkci Smart Lock. Díky té lze při pobytu na bezpečném místě, kterým může být třeba kancelář či domov, vypnout bezpečnostní zámek a vyhnout se tak neustálému odemykání telefonu. Umístění v nastavení se liší dle zařízení. Může být v nabídce Zamknout displej, ale také pod položkou Google.
Další vychytávkou, kterou nabízí zařízení se systémem Android i iOS, je nastavení vlastních vibrací při přicházejících zprávách či hovorech. Ty bývají pro všechny kontakty stejné, styl vibrací si však lze vybrat z mnoha možností, na iPhonech si dokonce můžete vytvořit vlastní, zcela unikátní vibrační vzory. Změnu nastavíte vždy u konkrétního kontaktu.