Přímé spojení mezi Prahou a Kladnem s přípojem na Letiště Václava Havla je v další fázi. Železnice by měla nabídnout i přestup na všechny linky metra a zlepšit tak propojení letiště se zbytkem města.
V pondělí získala Správa železnic pravomocné územní rozhodnutí pro železniční stanici Praha – Letiště Václava Havla a realizace železnice je tak opět o krok blíže. Měla by být dvoukolejná a elektrifikovaná, mimo Prahu by tak vlaky mohly projíždět až rychlostí 160 kilometrů za hodinu. V plánu je, aby vlaky vyjížděly každých deset minut.
„V současné době spojuje Prahu s největším středočeským městem Kladnem jednokolejná neelektrifikovaná trať, která nesplňuje požadavky na moderní kapacitní železniční dopravu,“ stojí ve starší tiskové zprávě Prahy 7, která o celém projektu informuje.
V rámci projektu by mělo dojít i k modernizaci stávajících železničních stanic. Na trati také přibude celkem šest nových zastávek. Stavba by měla mít minimální dopad na obyvatele i životní prostředí, naopak dojde k výraznému zlepšení infrastruktury. Kladno je momentálně největší středočeskou aglomerací s největším počtem dojíždějících a nová trať by měla občanům výrazně ulehčit zmíněné cestování.
Aktuálně probíhá modernizace trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště. V případě úseku Praha-Výstaviště – Praha-Dejvice byla dokončena dokumentace pro územní rozhodnutí a bylo požádáno o územní rozhodnutí.
A jak by to mělo podle vizualizací vypadat po rekonstrukci přímo na letišti? Na to se mrkni do galerie: