Na obchod se snesla vlna kritiky poté, co sociální sítě obletělo video zachycující otřesné podmínky kuřat v chovech, které dodávají maso do supermarketů Albert.
Supermarket ve svém marketingu uvádí, že je o jeho zvířata dobře postaráno. Toto tvrzení je však v zásadním rozporu se záběry, které na konci března zveřejnila organizace Obránci zvířat. Video, které dosud na sociálních sítích zhlédly dva miliony lidí, zachycuje znetvořená, nemocná či mrtvá zvířata žijící ve stísněném prostoru.
Podle Radima Trojana z Obránců zvířat nabízí obchod svým zákazníkům kuřata pocházející z těch nejkrutějších chovů. „Žijí namačkaná na promáčené podestýlce plné výkalů. Často se nemohou dostat k vodě a potravě, mají bolestivé popáleniny na nohou a na břiše a trpí řadou nemocí. Jsou šlechtěna tak, aby rostla co nejrychleji. Zaživa se jim lámou kosti, protože se jejich mladé tělo nemůže přirozeně vyvinout,“ uvedl Trojan.
Protesty před prodejnami
V úterý zveřejnila organizace nové video, jehož cílem je na otřesné podmínky zvířat upozornit. Do nové kampaně s názvem Albertova krutost se zapojilo také několik známých osobností, mezi nimi i herec Václav Neužil ml. nebo zpěvačka Jana Fabiánová. „V reklamě společnosti Albert ČR se tvrdí, že odebírají kuřata z velkochovů, kde se ke zvířatům chovají s úctou. Bohužel to ale není pravda. Albert i nadále odebírá kuřata z velkochovů, kde mají zvířata ty nejkrutější podmínky,“ popisuje Fabiánová.
Organizace chystá na příští týden tři protesty, které se uskuteční před vybranými prodejnami v Praze. 9. dubna se bude protestovat před centrálou společnosti v Radlické ulici, o den později pak protestující zamíří před prodejny na Hanspaulce a u Vítězného náměstí. Cílem kampaně je přimět společnost, aby stejně jako v zahraničí požadovala lepší standardy chovu kuřat. Obchod již po nátlaku ze strany veřejnosti stáhl ze svého YouTube kanálu video, v němž vystupovala zdánlivě spokojená zvířata.