Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej REFRESHER+ jen za 25 Kč
Vincenc Novák
2. dubna 2024 14:31
Čas čtení 0:43

Britský deník srovnal kvalitu cestování vlakem napříč Evropou. Umístění Česka tě možná překvapí

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené

Česko je podle deníku The Telegraph třetí nejlepší zemí pro cestování vlakem v Evropě. Mezi jeho přednosti patří malebnost země a velikost zdejší železniční sítě.

Srovnání se zabývá celkem 15 evropskými zeměmi. Mezi hlavní kritéria hodnocení patřila velikost železniční sítě, přesnost vlaků, počet lůžkových míst ve vozech, kvalita nádraží či cena jízdenek. Na prvním místě se umístilo Rakousko, které bodovalo zejména nízkým počtem zpoždění, malebnou krajinou v okolí tratí i rozsáhlostí své železniční sítě. Druhá Francie získala body zejména za krásu tamních stanic. 

1. března 2023 6:00 Čas čtení 4:18 Cestování nočním vlakem: Jízdenka do Říma tě vyjde od 1000 korun. Podívej se na top tipy, jak se pohodlně vozit Cestování nočním vlakem: Jízdenka do Říma tě vyjde od 1000 korun. Podívej se na top tipy, jak se pohodlně vozit

Česko získalo celkem 40 bodů ze 60 možných. „S 5 863 kilometry tratí a rozlohou přibližně 30 450 kilometrů čtverečních má Česká republika druhou největší hustotu železnic na světě (po Švýcarsku). Více než třetina z nich je elektrifikovaná, ale nejsou zde žádné vysokorychlostní tratě,“ píše The Telegraph. Deník pochválil Česko také za podobu zdejších nádraží či za kvalitu jídelních vozů. 

Autoři vyzdvihli mimo jiné vysokou dochvilnost českých vlaků, která je podle jejich slov vyšší než v sousedním Německu. Češi také podle deníku své vlaky hojně využívají, což svědčí o jejich spolehlivosti. Plusem byly i časté spoje mířící z Prahy do Drážďan, Berlína, Vídně či Bratislavy. Největším nedostatkem českých železnic je naopak jejich cena, která je v poměru k průměrným mzdám oproti západní Evropě mnohem vyšší.

Domů
Sdílet
Diskuse