Seznam.cz přestal na svých Mapách zobrazovat výzvu o zaplacení předplatného nebo o souhlas se sběrem dat pro reklamu. Proč to udělal?
„Po vyhodnocení provozních zkušeností, zpětné vazby uživatelů a na základě plánů dalšího rozvoje jsme se rozhodli umožnit další využívání služby Mapy.cz všem, i bez platby a bez souhlasu k využití osobních dat pro cílenou reklamu,“ napsal na platformu X Ondřej Procházka, člen představenstva Seznamu. Informaci poskytl web Lupa.cz.
Namísto toho firma nabídne uživatelům prémiovou verzi. „Premium bude zaměřeno na pokročilejší funkce a při jeho spuštění v maximální míře zvýhodníme ty uživatele, kteří jako autoři fotografií, recenzí nebo jiného obsahu k hodnotě služby aktivně přispívají,“ pokračoval. Zda bude tato služba placená či jak jinak ji chce od té běžné odlišit, zatím Seznam neprozradil.
Mapy.cz se tak staly jedinou funkcí Seznamu, která po svých uživatelích nepožaduje ani platbu, ani souhlas k využití osobních dat pro cílenou reklamu. To původně zavedl kvůli blížícímu se konci cookies třetích stran, kvůli kterému zřejmě klesnou příjmy online firmám.