Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Anna Peclová
13. června 2024 v 7:37
Čas čtení 0:56

Strojvedoucí jednoho ze sražených vlaků v Pardubicích přehlédl dvojité varování

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Strojvedoucí jednoho ze sražených vlaků v Pardubicích přehlédl dvojité varování
Zdroj: Archív Martin Bujňák

Z předběžného zjištění Drážní inspekce, o kterém její zástupci informovali na středeční konferenci, vyplývá, že strojvedoucí rychlíku, který byl součástí tragické nehody v Pardubicích, projel červenou i přes varování na návěstidle.

Vlak se před nehodou rozjížděl, aby vyjel z nádraží. „Už na předchozím návěstidle, které míjel, bylo varování, že na dalším bude červená, a byla tam snížená rychlost na 50 kilometrů v hodině,“ uvedl podle Novinek na konferenci generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.

6. června 2024 v 19:18 Čas čtení 2:47 Honza řídil zásah záchranářů během vlakového neštěstí v Pardubicích. Popsal, jak vše probíhalo Honza řídil zásah záchranářů během vlakového neštěstí v Pardubicích. Popsal, jak vše probíhalo

Červené světlo dle něj musel strojvedoucí vidět na konci nástupiště, přesto ho přejel. Jak sám vypověděl, byl přesvědčen, že jel na zelenou. Později si chybu uvědomil a vlak zastavil, ale proti němu jel druhý nákladní vlak, který se zastavit nepodařilo. Podle inspektora chtěl zahájit couvání, což nestihl.

Dispečeři prý varovali i strojvedoucího druhého vlaku a zmáčkli generální tlačítko stop, kterým se automaticky zastaví všechny vlaky v okolí, v tu chvíli už však probíhal střet.

Evropský vlakový zabezpečovač ETCS, který by nehodě zabránil, bude v Pardubicích aktivován do konce září. Původně to mělo být až v listopadu.

ETCS je celoevropský zabezpečovací systém, který má zajistit jednotnou železnici a vyšší bezpečnost na ní. Měl by také zajišťovat, aby vlaky mohly volně přejíždět z jedné země do druhé.

Systém má nahradit zastaralé, vzájemně nespolupracující systémy. Skládá se z mobilní části, která se namontuje na jednotlivá vozidla, a z traťové části, která se instaluje podél tratí. Pro komunikaci mezi nimi se bude používat speciální bezdrátová síť.

Ke srážce vlaků v Pardubicích došlo minulý týden. Zemřeli při ní čtyři lidé, dalších 27 bylo zraněno. Dle slov ministra dopravy Martina Kupky již nikdo ze zraněných v nemocnici není.

Domů
Sdílet
Diskuse