Na český maloobchodní trh vstoupilo během první poloviny letošního roku rekordních dvacet značek.
Pokud se podíváme na meziroční srovnání, jde o rekordní počet nově příchozích značek. Největší počet zastupuje kosmetický sektor (šest) a gastronomie (pět). Celkem 19 z nich najdeš v Praze, jedna otevřela v outletovém centru Hatě u Znojma. Vyplývá to z tiskové zprávy Cushman & Wakefield.
Asi nejvýznamnější byl vstup značek Balmain Hair Couture, Parfums Christian Dior a Le Labo. V sekci kosmetiky dále vstoupily značky Sister’s Aroma z Ukrajiny a Spa Ceylon ze Srí Lanky. A novinky budou pokračovat i nadále.
„Můžeme potvrdit, že dále vedeme jednání s několika luxusními a prémiovými značkami kosmetiky, jež mají zájem o vstup na český trh. Tento trend ukazuje, že Česká republika se stává stále atraktivnější destinací pro luxusní značky, které zde vidí rostoucí potenciál,“ uvedl Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu Cushman & Wakefield.
Z gastronomických konceptů otevřel v Česku slovenský fast food Amerikanos, ukrajinský fine dining Nai, maďarský The Box Donut, turecké cukrovinky Malatya Pazari či bubble tea Makamaka. Nejočekávanějším vstupem bude americký fast food Five Guys.