Po téměř roce Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) opět vyhodnotil tendr na výstavbu druhého úseku nové linky metra D. Vítězem se znovu stala společnost Subterra.
Tendr se týká budoucího úseku linky mezi stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory. Vítězná firma nabídla cenu dosahující výše téměř 30 miliard korun. Druhé místo podle informací serveru Novinky.cz obsadila společnost Strabag s nabídkou ve výši 30,7 miliardy.
DPP se nabídkami zabýval již podruhé. Dřívější rozhodnutí přerušil antimonopolní úřad, který podniku zakázal podepsat se Subterrou smlouvu, a to kvůli námitkám podaným ze strany neúspěšného uchazeče. Tento krok zřejmě způsobí zpoždění stavby, se zprovozněním linky se původně počítalo v roce 2029. Podle dopravního podniku se nyní jako realistický jeví až rok 2031.
Napojení na Pankrác v létě
Stavba nového metra pokračuje už přes dva roky. Dopravní podnik zveřejnil detailnější informace o jejím průběhu naposledy na jaře. „Aktuálně jsou vyraženy téměř všechny traťové tunely mezi stanicemi Pankrác – Olbrachtova kromě jednokolejné spojky mezi trasami D a C, kde chybí posledních cca 55 metrů. Tunely budou vyraženy do konce letošního srpna.
Na konci léta stavaři prorazí ze spojky mezi tratěmi D a C do samotné stanice Pankrác C, do místa, kde už v 70. letech (při výstavbě prvního a nejstaršího úseku trasy C) vznikl výklenek pro budoucí napojení na další trasu pražského metra. Na jednom krátkém úseku se nyní ještě dokončují ražby dvoukolejného mezistaničního tunelu na plný profil,“ zaznělo na profilu Dopravního podniku na síti X.