Německý Woolworth má v nabídce oblečení, domácí potřeby, dekorace, obuv, drogerii, kosmetiku, psací potřeby, hračky i bytový textil. Ceny produktů se pohybují okolo tří eur.
Podobný je tak na našem trhu již známým řetězcům Pepco, Action či KiK. Ty se navíc těší stále větší oblíbenosti. Například právě společnost KiK letos otevře dalších 11 nových prodejen, v Česku už má přitom celkem 240 obchodů, upozorňuje server Seznam Zprávy. „Obchody nezavírají. Myslím, že se jim daří, protože lidé stále chtějí šetřit. Tričko si místo v Gantu koupí v prodejně Pepco,“ popsal ředitel divize maloobchodu společnosti IO Partners Tomáš Soukup.
Spousta hypermarketů a prodejců elektroniky také v poslední době zmenšuje své plochy a volná místa nabízí k pronájmu. Aktivně navíc probíhá i výstavba nákupních parků. „Velikosti prodejen se přirozeně zmenšují na úkor toho, že firmy více investují do onlinu a omnichannel (spojování fyzického a online nakupování, kdy si například zákazník prohlédne zboží v obchodě a objedná na internetu či obráceně) upravují tak, aby si zákazník na prodejně věc prohlédl a nechal si ji doručit domů,“ uvedl Soukup.
Zda se ale bude novému řetězci dařit, zatím není jisté. Například diskontní prodejce NKD letos uzavřel hned pět ztrátových prodejen, konkurence na českém trhu je totiž silná. Značka však u nás zatím nekončí. „Víc půjdeme do nákupních center, jak se nám to osvědčilo v hlavním městě. V některých retail parcích téměř nezbylo ani na zaplacení nájmů,“ uvedl pro SZ Byznys manažer pro expanzi v ČR Jiří Wegmann.
Prodejny Woolworth se ale těší velké oblibě v Německu. První řetězec otevřel před 140 lety a nyní se jedná o nejrychleji rostoucí řetězec obchodních domů v Německu. Jejich cílem je otevřít finálně 5 000 obchodů po celé Evropě.