Generace Alpha, která je mladší 13 let, se nyní dostala do popředí diskusí o generačních rozdílech.
Když si veřejnost představí mladé lidi, většinou jde o mileniály, kterým je více než 26 let, nebo o generaci Z ve věku 13 až 26 let. Mladší než „zoomeři“ jsou lidé z gen Alpha, kteří se narodili mezi začátkem roku 2010 a polovinou roku 2020. Ti na sociálních sítích začínají vytvářet vlastní memes, kterým ani gen Z nerozumí. Aktuální trend přibližuje Business Insider.
U gen Alpha nyní „frčí“ tzv. „Skibidi Toilet“, což je animovaný seriál na YouTube o zpívajících a tančících toaletních stvořeních, která chtějí ovládnout svět. Za unikátním video obsahem stojí tvůrce, který na Youtube vystupuje pod uživatelským jménem YouTube „DaFuq!?Boom!“ a aktuálně jeho kanál sčítá více než 22,6 milionů odběratelů a odběratelek.
První epizoda seriálu byla zveřejněna v únoru jako YouTube Short. Od té doby se počet zhlédnutí na každém videu se pohybuje v rozmezí 20 až 46 milionů. V návaznosti na videa vzniklo meme „Gen Alpha's Slenderman“, které se ze dne na den stalo internetovou senzací.
Nemůžu být tak starý*á, zmatkují „zoomers“
Nový trend vzbudil kontroverze především u generace Z. „Co je to Skibidi Toilet? Je mi 18 let, nemůžu být tak stará na to, abych nerozuměla gen Alpha,“ napsala jedna z uživatelek na TikToku. Jiná uživatelka TikToku se ji snažila utěšit tím, že zveřejnila video svého mladšího bratra, jak jí vysvětluje celý trend Skibidi Toilet. Ale zdánlivě bez velkého úspěchu.
Jiní se svěřili, že je děsí představa, že příští rok nebudou náctiletí. Třešničkou na dortu je tweet patnáctiletého uživatele, který prý zaslechl, jak jeho mladší sestra narozená v roce 2013 označila gen Z za „starou a hloupou“.
Nekteří „zoomers“ také poznamenali, že už pochopili údiv svých rodičů nejen nad některými životními postoji, ale třeba i nad jejich smyslem pro humor a bizarními trendy, které měli tehdy rádi. Protože právě teď se s nastupující generací Alpha ocitají na jejich místě.
Mezigenerační rozdíly přitom existují nejen mezi gen Alpha a zoomery, ale také mezi gen Z a mileniály. Však si vzpomeňme na trendy, kterými gen Z přímo opovrhuje a které si naopak kdysi oblíbili mileniálové. Úzké džíny, používání univerzálních emotikonů, workoholismus, a takhle bychom mohli pokračovat.