Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vincenc Novák
7. října 2023 10:35
Čas čtení 0:48

Prahu čeká změna: Smíchovská lávka jde k zemi, na několik let ji nahradí autobus

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Prahu čeká změna: Smíchovská lávka jde k zemi, na několik let ji nahradí autobus
Zdroj: Pražská integrovaná doprava

Lávka, která překlenuje pražské smíchovské nádraží, bude v pondělí uzavřena. Důvodem je výstavba developerského projektu Smíchov city. Nového bezbariérového přemostění se Pražané dočkají až za několik let.

Lávku denně využijí stovky lidí, pro které se jedná o jedinou přímou spojnici mezi oblastí Radlic a smíchovským dopravním terminálem. Jak informoval server Novinky.cz, jejich cestu usnadní nová autobusová linka 232.

Nová linka 232
Zdroj: Pražská integrovaná doprava

Nové autobusové spojení vznikne v trase Na Knížecí, Křížová, Správa sociálního zabezpečení, Lihovar a Smíchovské nádraží. Interval linky bude činit 30 minut, celou trasu urazí za 7 minut.

Jak pro Novinky.cz uvedl místostarosta městské části Praha 5 Milan Kryl (Piráti), na nové přemostění smíchovského kolejiště si Pražané počkají několik let. „Ten termín se postupně posouvá. Věřili jsme, že to bude v roce 2026, ale troufnu si říct, že se to protáhne do následujícího roku,“ uvedl.

7. října 2023 9:54 Čas čtení 0:25 Na smíchovském nádraží vypukl rozsáhlý požár. Hasiči museli evakuovat 11 lidí Na smíchovském nádraží vypukl rozsáhlý požár. Hasiči museli evakuovat 11 lidí

Na místě vznikne nová čtvrť

Důvodem demontáže lávky je výstavba nové čtvrti s názvem Smíchov city, která v oblasti již probíhá. Na místě současného přemostění bude v budoucnu postaven hotel a několik budov, které budou tvořit nové sídlo České spořitelny.

Současná lávka byla vybudována v letech 1929 až 1930. V roce 1974 prošla zásadní rekonstrukcí, během které stavaři vyměnili původní monolitickou mostovku za prefabrikovanou. V roce 2002 došlo ke zkrácení mostu o 45,5 metru z důvodu výstavby Městského okruhu. O pět let později přibylo nové schodiště, díky kterému se cestující pohodlně dostali k nástupištím zastávky Praha-Smíchov, severní nástupiště.

Domů
Sdílet
Diskuse