Firma se vůči nespokojeným odborům ohradila tím, že přítomnost robotů ve skladu vytvořila zcela nové pracovní pozice, které dosud ve společnosti neexistovaly.
Amazon začal ve svých amerických skladech testovat humanoidní roboty. Firma tvrdí, že tento krok má „odlehčit zaměstnancům, aby mohli poskytovat ještě lepší služby zákazníkům“, píše stanice BBC.
V Amazonu testují robota s názvem Digit, který je vybaven horními i dolními končetinami. Přestože jde stále jen o „stroj“, dokáže se pohybovat a manipulovat s předměty podobným způsobem jako člověk.
Testování robotů se však nelíbí zaměstnancům, kteří se obávají, že mohou v blízké budoucnosti přijít o pracovní místa. „Automatizace Amazonu je spojena s obrovskou ztrátou pracovních míst. Už jsme viděli, jak ve skladech zmizely stovky pracovních pozic,“ řekl Stuart Richards z britských oborů firmy GMB. Richard si neodpustil poznámku, že se Amazon „choval ke svým zaměstnancům jako k robotům už léta“.
K negativní reakci odborů se firma vyjádřila s argumentem, že „nové robotické systémy ve skutečnosti pomohly vytvořit stovky tisíc nových pracovních míst na pozicích, které dříve ve společnosti neexistovaly“.
Stroj není člověk
Amazon má v současnosti k dispozici více než 750 tisíc robotů, kteří během práce „spolupracují“ s lidským personálem. Hlavní technolog Amazon Robotics, Tye Brady, přesto tvrdí, že lidé jsou „nenahraditelní“, a zpochybňuje obavy, že by mohla mít společnost v budoucnu plně automatizované sklady.
„Nemyslím si, že se to někdy stane realitou. Lidé jsou při procesu práce nenahraditelní – dokážou myslet na vyšší úrovni a mají schopnost diagnostikovat problémy,“ dodal Brady.
Amazon zvýšil používání robotů, zejména během posledních let, aby dokázal co nejefektivněji snižovat náklady. Firma před rokem oznámila, že testuje obrovskou robotickou ruku, která dokáže sbírat předměty. K přesunu zboží po skladech využívá roboty na kolech a ve dvou státech USA doručuje balíky drony.