Český statistický úřad (ČSÚ) dnes na svém webu zveřejnil údaje o nárůstu obliby placených streamovacích služeb, zpoplatněné hudby i YouTube videí v Česku. Statistiky někde ukazují až dvojnásobný nárůst.
V letošním roce sleduje filmy a seriály na streamovacích platformách jako Netflix, Disney+ nebo HBO Max 35 procent lidí nad 16 let. To je zhruba dvakrát více než loni, stojí ve zprávě ČSÚ.
Více než polovina osob, které seriály a filmy sledují, jsou ve věku od 16 do 24 let, druhou nejpočetnější skupinou je ta od 25 do 34 let. Polovina z obou skupin pak za streamování platí. Nejčastějšími diváky jsou vysokoškoláci, z nichž využívá placené platformy každý druhý.
Procent přibývá také v případě YouTube. Sleduje ho 98 procent mladých lidí ve věku od 16 do 24 let. Mobilní telefon dnes používá 99 procent lidí nad 16 let. Z toho 82 procent vlastní chytrý telefon. Z osob nad 75 let má tlačítkový stále 76 procent.
Nejčastější online aktivitou vůbec je čtení zpravodajských serverů. Sem se řadí 78 procent české populace. Z osob, které používají internet, je to dokonce 90 procent. Nejméně čte zprávy na internetu nejmladší sledovaná kategorie od 16 do 24 let.
Také k poslechu hudby využívá internet 55 procent Čechů a 96 procent studentů. Zpoplatněnou hudbu si na internetu však přehrává jen 13 procent české populace, nejvíce se opět jedná o osoby do 24 let.