Od 1. ledna 2025 se na rok uzavře stanice metra C Pankrác. Důvodem je výstavba přestupu na stejnojmennou stanici budované linky metra D. Dopravní podnik zrekonstruuje i současnou stanici, v níž se mimo jiné zmodernizuje osvětlení a vybuduje WC.
Vlaky budou po dobu výluky stanicí pouze projíždět. Současně s opravami se prodlouží tramvajová trať z Pankráce na roh Budějovické a Na Strži a vybuduje se podchod. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní.
Hlavním předmětem prací je podle dokumentu vyústění přestupního tunelu mezi linkami na nástupiště nynější stanice metra C, a to včetně úpravy a výměny pohyblivých schodů do vestibulu, a zároveň i výstupu do vestibulu před obchodním centrem Arkády Pankrác. Současně s tím chce dopravní podnik v nynější stanici zmodernizovat osvětlení, rozvody a podhledy. Opraví se rovněž veřejné WC, které je dlouhodobě mimo provoz.
Místo metra tramvaj a autobusy
Soupravy metra budou stanicí projíždět a cestující budou muset využít tramvaj a autobusy. Město právě kvůli výluce nechalo již před několika lety prodloužit tramvajovou trať z Pražského povstání na Pankrác, kde končí úvratí. Současně s přestavbou stanice metra pak podle dokumentu plánuje prodloužení tramvají až před budovu České pošty na rohu ulic Budějovická a Na Strži.
Stanici metra C Pankrác denně využije na 55 tisíc cestujících. Zprovozněna byla v roce 1974 pod tehdejším názvem Mládežnická v rámci stavby prvního úseku metra z Kačerova na Sokolovskou, dnešní Florenc.
Práce na metru D pokračují
DPP začal loni stavět novou linku metra D z Pankráce do Písnice. Jako první vzniká úsek z Pankráce na Olbrachtovu, který vyjde na 14,5 miliardy korun a jehož součástí je i nová stanice Pankrác s přestupem na linku C. Práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. DPP vybral dodavatele pro druhý úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, avšak proti výběru se ohradil jeden z uchazečů.
„Pečlivou koordinací více akcí do jednoho celku zkracujeme celkovou dobu omezení a uzavírek. Cílem je minimalizovat dopady na cestující MHD i řidiče,“ uvedl na dotaz ČTK náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).
Na čem se pracuje nyní, uvedl Pražský dopravní podnik na sociální síti X. Co se stanice metra D Pankrác týče, zde je údajně vyražena čtvrtina objemu stanice. Kromě toho se zde dokončuje ražba tunelu pro budoucí obratové koleje za stanicí směr náměstí Bratří Synků.
Momentálně taktéž probíhá ražba pravého staničního tunelu budoucí stanice Olbrachtova ze staveniště na rohu ulic Na Strži a Jeremenkova.