Samořídící automobily nejsou dostatečně bezpečné na to, aby se mohly účastnit běžného provozu, varuje bývalý zaměstnanec Tesly.
S varováním přišel pro BBC bývalý zaměstnanec firmy Lukasz Krupski. Zároveň zveřejnil stížnosti zákazníků na brzdový a samořídící software Tesly německým novinám Handelsblatt. Jeho pokusy řešit vše interně byly údajně ignorovány.
Elon Musk na síti X (dříve Twitter) v sobotu oznámil, že Tesla má zatím nejlepší umělou inteligenci na světě. Tomu Krupski oponuje a poznamenává, že například funkce autopilota zahrnuje asistované řízení a parkování, ale navzdory svému názvu stále vyžaduje někoho na sedadle řidiče s rukama na volantu. „Nemyslím si, že hardware a software jsou připraveny,“ řekl.
Krupski prohlásil, že se cítí povinen podělit se o to, co objevil, s úřady pro ochranu údajů. Americké ministerstvo spravedlnosti od ledna vyšetřuje Teslu kvůli jejím tvrzením týkajícím se funkcí asistovaného řízení. Společnost také čelila podobným otázkám ohledně svého autopilota od dalších agentur, včetně Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu.
Krupski dále v rozhovoru řekl, že posledních šest měsíců a zkušenost s pozicí whistleblowera byly děsivé. „V noci skoro nespím,“ dodal. Jeho činy ale již byly oceněny například cenou Blueprint for Free Speech Whistleblowing Prize.