Za chvíli začíná Suchej únor neboli měsíc, ve kterém se vzdáš alkoholu. Nezisková organizace Suchej únor pořádá událost už podvanácté, letos si připravila kalendář 29 bylinkových čajů a „batoh“, který má nastartovat zdravější životní cíl.
Každoročně se do kampaně hlásí okolo 900 tisíc lidí. „Chceme navázat na předchozí úspěšné ročníky, ale chystáme i řadu novinek. Suchej únor letos nebude jen o měsíci na suchu. Pro zapojené sušiče máme připravenou celou řadu příležitostí bavit se i bez alkoholu a benefitů v podobě online tréninků, netradičních receptů, zajímavých webinářů, které jim pomohou zatočit s nudou a zároveň umocní únorovou proměnu,“ řekla vrchní kampaně Suchej únor Martina Bulánková.
Místo alkoholu čaje a zážitky
Lidé, kteří se rozhodnou výzvy zúčastnit, získají nejen bylinkovočajový kalendář, který obsahuje 29 QR kódů s multimediálním obsahem o well-beingu, ale i „batoh“ plný online benefitů, slev a zábavy na doma.
V batohu najdeš měsíční předplatné O2 TV, kalorické tabulky, online cvičení na platformě Fitshaker či cvičení, recepty a webináře od influencerů. Zároveň budeš mít příležitost ochutnat novinku od Lok Loku, a to chmelenou kombuchu, nebo získat slevy na Pilulku, F. H. Prager, BezkocovINy, JZT Ferments či Drink cans. Batoh si můžeš objednat za 290 korun, dohromady s kalendářem tě balíček vyjde na 490 korun.
Pořadatelé si letos připravili i interaktivní výstavu na téma alkoholu, která proběhne od 25. do 28. ledna v OC Arkády Praha. Ta si klade za cíl ukázat, jaký vliv má alkohol na naše smysly. Návštěvníky čekají lego roboti, virtuální realita nebo AI bytost, která bude diskutovat na témata alkoholu.
Suchej únor podporuje i i Ministerstvo zdravotnictví či Ministerstvo vnitra. Dle slov ministra zdravotnictví Vlastimila Válka jsou Češi totiž jedni z největších konzumentů alkoholu, což s sebou nese spoustu zdravotních rizik jak pro jedince, tak i pro společnost, a to nejen finančně, ale i v oblasti veřejného zdraví.