Bankomaty společnosti Euronet lidem strhávají poplatky za služby, které si neobjednali. Provozovatel tak okrádá zákazníky a zákaznice, jak upozornil reportér Janek Rubeš v internetovém pořadu Kluci z Prahy.
Euronet má špatnou pověst už od doby, kdy před několika lety nabízel nevýhodný kurz a vysoké poplatky pro zahraniční turisty a turistky. Nyní okrádá i Čechy a Češky. Na video pořadu Kluci z Prahy upozornil web Peníze.cz.
Při výběru hotovosti nabídne bankomat možnosti Hotovost a zůstatek nebo Jiné. Pokud zákazník*zákaznice zvolí tu první, klasicky se ukáže obrazovka pro výběr hotovosti s volbou požadované částky. Zároveň se ale naúčtuje poplatek za zobrazení zůstatku na účtu, ačkoliv stroj nedá možnost službu odmítnout. Poplatek se strhne, i když se transakce stornuje a klientovi či klientce se zůstatek vůbec nezobrazí. Samotný výběr hotovosti se skrývá pod možností Jiné.
Člověk tak za nechtěný dotaz zaplatí až desítky korun. Nejvyšší poplatek 50 korun si účtuje Moneta, ostatní banky podle přehledu serveru Peníze.cz mají poplatky následující:
Moneta | 50 korun |
ČSOB | 35 korun |
Komerční banka, UniCredit Bank | 25 korun |
Česká spořitelna | 20 korun |
mBank | 19 korun |
Fio bank | 9 korun |
Část poplatku zůstane Euronetu a banka, která vydala kartu, dostane jen to, co zbyde po zaplacení nákladů. Některým bankám se klamání nelíbí a chtějí po provozovateli nápravu. „Způsob klientské komunikace na bankomatech společnosti Euronet považujeme za zavádějící a iniciujeme jednání, aby v tomto ohledu došlo k nápravě,“ řekl mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.