ČSOB od července tohoto roku připravuje změny některých služeb, které se týkají i ceníku. Většině poplatků však bude možné se vyhnout.
Banka chce zdražením klasických služeb motivovat své klienty a klientky, aby využívali více internetových služeb. „Věříme, že budoucnost bankovnictví je online,“ uvádí na svých stránkách ČSOB. Chce se zaměřit spíše na zlepšení elektronického bankovnictví. Pro klienty nad 65 let stále nabízí služby za zvýhodněnou cenu, a některé dokonce zdarma.
Papírové výpisy
Zdraží tak například vydávání tradičních papírových výpisů. Cena stoupne u běžného i spořicího účtu a termínovaného vkladu. Klienti, kteří o výpis v klasické formě stojí, nově zaplatí 100 korun měsíčně. Výpis je však možné stáhnout z bankovnictví, případně si jej nechat poslat na e-mail zcela zdarma.
Výběr hotovosti
Lidé zaplatí více i za výběr hotovosti. Na poštách mají držitelé a držitelky Poštovního účtu a Plus Konta zdarma jeden výběr měsíčně, další výběr pak bude nově stát o deset korun více, tedy 50 korun. Dražší bude i výběr hotovosti na pobočce, zde dojde k navýšení na 150 korun. Alternativou může být výběr hotovosti z bankomatů ČSOB, který bude stále zdarma. Pro lidi nad 65 let nebo osoby se zdravotním postižením banka nabízí nechat si bezplatně donést hotovost v maximální výši 20 tisíc korun až domů.
Změna a založení trvalého příkazu, změna limitu na kartě
Další položkou na seznamu služeb, které banka chystá zdražit, je změna trvalého příkazu a limitu na kartě. Obě tyto služby zůstanou zdarma pro klientelu nad 65 let (netýká se těch, kteří využívají Osobní účet). V případě změny či založení trvalého příkazu stoupne poplatek o 25 korun na 150.
Za nastavení limitu pro používání kreditní karty si lidé na pobočce připlatí dvojnásobně více než dosud, služba by nově měla stát 100 korun. Bezplatnou změnu limitu na pobočce banka nabízí i pro klienty do 18 let, kterým společně se staršími klienty bude poplatek vracet. Pro všechny, kteří se poplatkům chtějí vyhnout, banka doporučuje využít elektronické bankovnictví, kde jim s přenastavením služeb pomůže i virtuální asistentka Kate.
Expresní vydání karty
Momentálně se za tuto službu platí 1000 korun, od poloviny tohoto roku však zdraží na 1500. Fyzickou kartu tak banka doručí do tří dnů. Téměř ihned po založení účtu je však karta dostupná v mobilní aplikaci a je možné si ji přidat do virtuální peněženky. Fyzickou variantu poté ČSOB bezplatně dodá na doručovací adresu do 10 pracovních dnů.
Změny se netýkají jen cen služeb. Měnit bude například číslo své infolinky. Nové číslo ve formátu 495 300 300 bude zpoplatněno dle tarifu jako volání na pevnou linku. Další novinkou je představení tzv. Kate coinů. Půjde o systém sbírání věrnostních bodů, díky kterým budou klienti získávat odměny. Ačkoliv se jedná o digitální mince, nepůjde o formu kryptoměny či jiných elektronických peněz dle zákonné definice.