Dopravní podnik hlavního města Prahy chce pro nové metro D a stávající linku C nový dopravní systém. Ten by měl být plně automatizovaný, tedy bez jakéhokoliv personálu v soupravě.
„Chceme, aby bylo metro plně automatické, odpovídalo nejmodernějším standardům a ve špičce dokázalo jezdit v intervalu 90 sekund nebo kratším,“ vyslovil svou vizi Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Předpokládaná hodnota zakázky je necelých 86 miliard korun bez DPH. Její součástí by mělo být 69 plně automatických vlakových souprav nebo bezpečnostní stěny na nástupištích stanic. 53 vlakových souprav z toho bude pro linku C a 16 pro linku D.
„Díky tomu budeme moci snížit na minimum intervaly na lince D a zvýšit kapacitu nejvytíženější linky metra C až o 20 procent. Stručně řečeno: ve špičce lidem pojede metro častěji,“ řekl Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Vlakové soupravy bez strojvedoucích musí splňovat všechny možné normy a zároveň musí být kompatibilní s ostatními trasami metra. Musí mít bezbariérové vstupy do každých dveří, průhledné čelo do tunelu s možností nouzového řízení vozu, možnost nouzové komunikace s cestujícími, nouzové otevírání dveří nebo čidla pro detekci kolize s překážkou na trati a vykolejení.