Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Karolína Fejtová
19. dubna 2024 v 6:48
Čas čtení 0:47

Metro bez řidiče? Praha vypsala veřejnou zakázku

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Metro bez řidiče? Praha vypsala veřejnou zakázku
Zdroj: Se souhlasem Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik hlavního města Prahy chce pro nové metro D a stávající linku C nový dopravní systém. Ten by měl být plně automatizovaný, tedy bez jakéhokoliv personálu v soupravě.

„Chceme, aby bylo metro plně automatické, odpovídalo nejmodernějším standardům a ve špičce dokázalo jezdit v intervalu 90 sekund nebo kratším,“ vyslovil svou vizi Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Předpokládaná hodnota zakázky je necelých 86 miliard korun bez DPH. Její součástí by mělo být 69 plně automatických vlakových souprav nebo bezpečnostní stěny na nástupištích stanic. 53 vlakových souprav z toho bude pro linku C a 16 pro linku D.

17. dubna 2024 v 16:51 Čas čtení 0:30 „Nejsme k zahození.“ Řetězec chce omezit plýtvání, nabídne tašky s ovocem a zeleninou za 49 korun „Nejsme k zahození.“ Řetězec chce omezit plýtvání, nabídne tašky s ovocem a zeleninou za 49 korun

„Díky tomu budeme moci snížit na minimum intervaly na lince D a zvýšit kapacitu nejvytíženější linky metra C až o 20 procent. Stručně řečeno: ve špičce lidem pojede metro častěji,“ řekl Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Vlakové soupravy bez strojvedoucích musí splňovat všechny možné normy a zároveň musí být kompatibilní s ostatními trasami metra. Musí mít bezbariérové vstupy do každých dveří, průhledné čelo do tunelu s možností nouzového řízení vozu, možnost nouzové komunikace s cestujícími, nouzové otevírání dveří nebo čidla pro detekci kolize s překážkou na trati a vykolejení.

Domů
Sdílet
Diskuse