V odpoledních hodinách nešlo řadě uživatelům sítě T-Mobile připojení k internetu, telefonovat ani posílat zprávy. Ukázal to server Vypadky24.cz. Ten monitoruje funkčnost mobilních i webových služeb v Česku.
Server Vypadky24.cz zaznamenal výpadek od středeční půl druhé odpoledne, kdy se uživatelům začaly problémy s dostupností T-Mobilu objevovat. Operátor nebyl dostupný na několika místech po celém Česku.
„Telefon je zcela bez signálu,“ informovala ohledně výpadku web Novinky.cz okolo druhé hodiny Klára z Ostravy. Problémy se podle jednoho z uživatelů týkají i virtuálních operátorů souvisejících s T-Mobilem jako je například Kaktus. „Můžeme potvrdit, že dnes ve 13:45 došlo k výpadku jedné datové gateway s dopadem na datové služby a volání přes LTE, díky čemuž došlo k cca pětiminutovému výpadku u zhruba 25 % zákazníků,“ sdělila Novinkám.cz mluvčí T-Mobilu Patricie Šedivá.
Problém ale operátor začal výpadek ihned řešit, a tak se některých uživatelů ani nedotkl. „V následujících okamžicích byli zákazníci automaticky přeregistrováni na ostatní gateway, čili řada zákazníků situaci nemusela vůbec zaznamenat, někdo v řádu 5-20 minut,“ dodala Šedivá. U některých uživatelů ale výpadek přetrvával i po druhé hodině.
V případě přetrvávajících problémů mají uživatelé telefon restartovat. „Pokud u některých zákazníků potíže přetrvávají, doporučujeme restartovat telefon. Za způsobené komplikace se omlouváme,“ uvedla Šedivá.