Fio banka v úterý 17. prosince na svém webu zveřejnila článek s nadpisem „Fio banka vstoupila dne 17. 12. 2024 do procesu řešení krize“. Nyní je článek offline. Banka vysvětlila, že šlo o cvičení krizové komunikace.
Nyní již odstraněná zpráva klienty Fio banky informovala o několika dopadech na její omezení služeb. Bylo mezi nimi třeba zastropování hodnoty platby v korunách a eurech na 50 tisíc korun denně, konec vydávání nových platebních karet nebo zastavení přijímání nových vkladů. To jsou standardní postupy při krizovém scénáři, kdy banka musí provést restrukturalizaci po zásahu České národní banky (ČNB).
Žádné služby však banka neomezila. V říjnu od ČNB sice dostala pokutu ve výši devíti a půl milionu korun za porušení zákona a procesy, které se s tím pojí, nyní dopadají na klienty, jinak však Fio žádné větší problémy nemá.
Během soboty nakonec banka vydala vyjádření, že šlo o „cvičení krizové komunikace“. Banka přitom v běžném provozu prováděla všechny běžné služby.
„V souladu se zákonem č. 374/2015 Sb., o ozdravných postupech a řešení krize na finančním trhu, jsme dne 17. 12. 2024 provedli cvičení krizové komunikace. Tento krok posiluje naši schopnost rychle a efektivně reagovat na případné mimořádné situace a chránit zájmy našich klientů. Rádi bychom zdůraznili, že Fio banka se v žádné krizové situaci nenachází,“ uvedla.
Banka se zároveň omluvila za „nejasnosti ohledně této situace“. Server Měšec podotýká, že strany banky mohlo jít o technickou chybu, kdy někdo tuto předem připravenou zprávu omylem zveřejnil na webu. Klientům banky tedy nic nehrozí.