Letadlo společnosti American Airlines, které mělo letět do jihoamerické Guyany, se vrátilo zpět na letiště, ze kterého odstartovalo, a to kvůli sporu mezi stevardem a pasažérem, který stevarda údajně nazval číšníkem.
Letadlo se po pouhých dvou hodinách letu do Georgetownu v Guyaně vrátilo zpět na letiště JFK v New Yorku kvůli pasažérovi, který se choval rušivě a vyvolal konflikt s personálem na palubě letu. Podle serveru Independent se jednalo o Joela Ghanshama, guyanského kulturního aktivistu.
Ghansham na YouTube zveřejnil video, v němž popisuje svůj pohled na to, co se na palubě letadla stalo, a popřel, že by v letadle způsoboval potíže. Ve videu řekl, že incident začal tak, že poprosil stevarda, aby mu pomohl uložit zavazadla do úložného prostoru nad sedadly, protože nedávno podstoupil operaci. Stevard to měl odmítnout s tím, že za to není placený. Ghanshamovi nakonec pomohl jiný zaměstnanec aerolinky, který se za kolegu omluvil.
Slovní přestřelka
Když mu ten stejný stevard o hodinu později nabízel pití, Ghansham odpověděl: „Ne, děkuji, číšníku.“ Ve svém videu Ghansham tvrdí, že mu zaměstnanec aerolinky řekl, že není žádný číšník a že „je v jeho moci otočit letadlo o 180 stupňů a vrátit ho zpátky“, načež pasažér odpověděl slovy: „V tom případě musíš být bůh, tak to udělej.“
Brzy poté pilot cestujícím skutečně oznámil, že se letadlo vrací do New Yorku. Na Ghanshama pak na letišti čekala policie, vyslechl ho i agent Úřadu pro bezpečnost dopravy (TSA). Ghansham popřel, že by došlo k jakékoli hádce, a navzdory informacím od aerolinky tvrdí, že na palubě nezpůsoboval potíže. „Nedošlo k žádnému narušení. Ani jsem nevstal. Nedošlo k hádce, ke konfrontaci ani jsme se navzájem nedotkli. Byl jen pyšný.“
Společnost American Airlines k incidentu pouze dodala, že se letadlo vrátilo, aby cestujícího vysadili. „Bezpečnost je naší nejvyšší prioritou, děkujeme zákazníkům za pochopení a členům našeho týmu za profesionalitu při řešení této složité situace,“ uvedl mluvčí.