Úspěšný zásah americké společnosti Netflix proti sdílení hesel, který pravděpodobně zvýšil počet jejích předplatitelů ve třetím čtvrtletí, připravil půdu pro zvýšení cen.
Netflix se zatím brání tomu, aby se připojil ke svým konkurentům, jako je Walt Disney, a zvýšil ceny za služby bez reklam. Místo toho omezuje sdílení hesel mimo domácnosti. Informuje o tom TASR na základě zprávy agentury Reuters.
Začátkem října se v médiích objevily zprávy, že Netflix by mohl zvýšit ceny po skončení stávky hollywoodských herců. Netflix zvládl stávku dobře díky většímu zastoupení na zahraničních trzích a silnému obsahu.
Analytici očekávají, že po pomalém začátku reklamního plánu Netflix v nadcházejících měsících zvýší ceny za své služby bez reklam. Většina klientů, kteří si Netflix předplatili po prolomení sdílení hesel, se zatím rozhodla pro nabídku bez reklam.
V Česku Netflix zatím nabízí tři plány bez reklam: za 199 korun v HD kvalitě, za 259 v Full HD a za 319 v Ultra HD.
„Díky této taktice Netflix v příštím roce pravděpodobně zdvojnásobí počet diváků podporovaných reklamou,“ domnívá se analytik společnosti Insider Intelligence Ross Benes. Reklamy pomáhají přinášet vyšší příjmy a odborníci očekávají, že Netflix časem zavede více reklam, aby dohnal konkurenci.
Odborníci odhadují, že reklamy přinesly Netflixu ve třetím čtvrtletí do konce září příjmy ve výši zhruba 188,1 milionu dolarů a společnosti přibylo 2,8 milionu předplatitelů.