Uber koncem září po výhře v tendru zahájil svoji činnost na Letišti Václava Havla. Situace s taxislužbou přesto mate jak turisty, tak cestovatele z Česka.
Přiletět, vyzvednout si zavazadlo, vyjít ven a nasednout do prvního taxi směr centrum? Tak přesně něco takového teď cestující ze zahraničí, ale i z Česka jen tak snadno neprovedou. Od konce září totiž provoz taxislužby na Letišti Václava Havla začala provozovat společnost Uber, která od svých zákazníků vyžaduje pár dalších kroků navíc.
Kromě tradiční aplikace mohou zájemci o taxi využít samoobslužné kiosky, které nabízí podobné rozhraní jako telefonní appka a po zaplacení obdržíte účtenku se všemi potřebnými informacemi. Třetí variantou jsou pak přepážky s obsluhou, kde lze kromě karty platit taky hotově. Ne všichni ale o těchto možnostech zjevně vědí nebo se s nimi chtějí zdržovat.
„Nechci ani aplikaci, ani se nechci nikde registrovat. Chci taxíka, kterému zaplatím buď kartou, nebo v hotovosti a dostanu účet. Tečka. Jenže to mám smůlu,“ postěžoval si na platformě X (dříve Twitter) bývalý ministr financí a předseda TOP 09 Miroslav Kalousek. Dodal, že v tu chvíli nebyl z celé situace zmaten jen on sám, ale i řada cizinců opodál. Po jeho příspěvku se na toto téma strhla diskuse, nakonec reagovalo i samotné letiště.
„Dobrý den, pane Kalousku, situaci prověříme. Nicméně aplikace není nutná, vozidlo je možné objednat přes kiosek nebo na přepážce s obsluhou, tím máte garantovanou cenu předem, která se nemění při čekání v koloně nebo při změně trasy. Na letiště si můžete objednat jakoukoli jinou taxislužbu, tam ale pouze garantujeme zážitek, který můžete mít s taxametrem a cenou od 100 eur,“ uvedl účet Prague Airport.
Společnost Uber na letišti zajišťuje dopravní obslužnost v režimu 24 hodin denně. Před každou jízdou stanovuje konečnou cenu, výsledné jízdné tak následně nesmí překročit dohodnutou cenu ani při změně trasy nebo čekání v koloně. Poskytovatel na základě smluvních podmínek dále dbá na to, aby stáří vozového parku nepřesahovalo pět let a bylo složeno převážně z vozů vyšší střední střídy. Všichni řidiči pak musí umět česky a mít zároveň základní znalost angličtiny.
„Chceme jít s celosvětovými trendy v oblasti poskytování služby a chceme cestujícím poskytnout inovativní službu. Že jdeme správným směrem, nás utvrzují vlastní data. Uber již nyní poskytuje více jízd než předchozí operátor. Konverze, tedy poměr jízd na cestujícího, je přibližně o pětinu vyšší. Data potvrzují, že o službu je ze strany našich cestujících větší zájem,“ uzavřeli debatu s bývalým českým politikem zástupci pražského letiště.