Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Karolína Fejtová
1. února 2024 v 7:15
Čas čtení 0:55

Trolejbusy v Praze nahrazují autobusy. Podívej se, která linka končí

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Trolejbusy v Praze nahrazují autobusy. Podívej se, která linka končí
Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Od čtvrtka 1. února nahradí jednu z autobusových linek v Praze trolejbus. O kterou půjde?

Dopravní podnik hlavního města Prahy od čtvrtka zahajuje provoz trolejbusové linky číslo 58 na trati Palmovka–⁠⁠⁠⁠⁠Čakovice–⁠⁠⁠⁠⁠Miškovice. Nový způsob dopravy tím nahrazuje autobusovou linku číslo 140. Jízdní řád však zůstane víceméně stejný, jedinou změnou bude přidaná zastávka Libeňský zámek ve směru na Prosek.

27. ledna 2024 v 7:30 Čas čtení 0:33 Nejdražší MHD mají v Liberci. Ve kterých městech naopak ušetříš? Nejdražší MHD mají v Liberci. Ve kterých městech naopak ušetříš?

Další změna čeká cestující v umístění zastávky Palmovka. Ta už nebude v autobusovém terminálu, nýbrž v Zenklově ulici ve směru k Libeňskému zámku. Nově bude stejná jak pro trolejbusy, tak i normální autobusy.

„Elektrifikace autobusových linek je jedním z opatření, kterými naplňujeme klimatický plán, v rámci něhož jsme se zavázali ke snižování emisí. Společně se zlepšením životního prostředí ve městě přináší trolejbusy také větší pohodlí cestujícím, neboť jejich chod je podstatně tišší a jízda plynulejší, než je tomu u dieselových autobusů,“ poznamenal Zděnek Hřib, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP).

28. ledna 2024 v 17:20 Čas čtení 0:51 Takto to vypadá na největší výletní lodi světa. Cena za plavbu je obrovská Takto to vypadá na největší výletní lodi světa. Cena za plavbu je obrovská

Novou linku bude zajišťovat 15 trolejbusů SOR TNS 18 a dva až tři velkokapacitní trolejbusy Škoda-Solaris. V následujících dvou až třech týdnech bude doprava na této lince stále smíšená.

„Primárně na ni budeme nasazovat všechny provozuschopné trolejbusy SOR TNS 18, nicméně ve špičkách nebo na večerní spoje, které po půlnoci pokračují jako noční linka č. 911, budeme po dočasnou dobu vypravovat i kloubové naftové autobusy, ale již s označením linka č. 58,“ říká Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz autobusy DPP. Od 19. února by na lince už mohly jezdit výhradně trolejbusy.

Domů
Sdílet
Diskuse