Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
🎫 Vyhraj lístky na festivaly: Grape, Sziget, Pohoda, Lovestream a další letní festivaly
Anna Vondráková
23. května 2024 10:10
Čas čtení 0:58

Obchodní řetězec zlevňuje hygienické pomůcky. Chce pomoci s menstruační chudobou

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Obchodní řetězec zlevňuje hygienické pomůcky. Chce pomoci s menstruační chudobou
Zdroj: Freepik/ wayhomestudio/ volně k užití

Menstruační potřeby si u nás stále nemůže dovolit mnoho žen, řetězec Tesco tak od konce května sníží jejich cenu o hodnotu DPH.

Společnost tak chce upozornit na stále přítomnou menstruační chudobu. Charakterizuje ji nedostupnost adekvátních menstruačních pomůcek, hygienických zařízení či vzdělání v oblasti menstruační hygieny. Podle odhadů si pak menstruační pomůcky nemůže dovolit každá desátá žena v Evropě.

22. května 2024 9:15 Čas čtení 0:35 Česko zasáhne velký výpadek léků. Podívej se, které přípravky budou v lékárnách chybět Česko zasáhne velký výpadek léků. Podívej se, které přípravky budou v lékárnách chybět

„Od roku 2021 jsme zapojeni do distribuce hygienických vložek, které získáváme na základě vládního rozhodnutí od Správy státních hmotných rezerv ČR,“ uvedl předseda České federace potravinových bank Aleš Slavíček. „Dobrou zprávou je, že se od letošního roku zvýší počet takto rozdaných vložek na tři miliony kusů ročně,“ dodal.

V obchodech Tesco tak bude možné koupit pomůcky jeho privátní značky za snížené ceny. „I v dnešní době si bohužel řada žen u nás stále nemůže dovolit nákup menstruačních pomůcek. Jsou nuceny řešit tuto situaci různými způsoby, užívají vatu, noviny nebo smotky látky rozstříhané ze starého oblečení,“ upozornila Katarína Navrátilová, generální ředitelka společnosti Tesco Česká republika a ambasadorka kampaně. Dodala, že toto provizorní řešení má negativní vliv nejen na jejich zdraví, ale i na společenský život. „Nemohou chodit do školy, do práce nebo se účastnit společenských událostí,“ sdělila.

22. května 2024 12:30 Čas čtení 0:53 Praha chystá další nový most přes Vltavu. Podívej se, které čtvrti propojí Praha chystá další nový most přes Vltavu. Podívej se, které čtvrti propojí

„Přístup společnosti Tesco Česká republika je velmi inspirativní a věříme, že najdeme společně další způsoby, jak ulehčit ženám a dívkám v době menstruace,“ doplnil Slavíček. Snahu známého řetězce ocenila i Lucie Gregorová, zakladatelka spolku SOLA. „To, že v České republice máme jedno z nejvyšších DPH, je i odrazem toho, jakým tabu téma menstruace je. Jsme velmi rádi, že v tématu menstruační chudoby získáváme tak silné spojence, jako je například Tesco,“ uvedla.

Domů
Sdílet
Diskuse