Pražané by se v budoucnu mohli dočkat dalšího propojení obou břehů Vltavy. Magistrátní výbor pro dopravu v úterý jednal o porovnávací studii na nový Rohanský most, který má vést v oblasti Rohanského ostrova.
Nový most propojí Karlín s Holešovicemi a doplní tak Hlávkův a Libeňský most, které kvůli havarijnímu technickému stavu čeká v následujících letech rozsáhlá přestavba. Informoval o tom web ZDopravy.cz.
Mostní spojení bude podle stávajících plánů kombinovat všechny hlavní druhy městské dopravy. Na mostě tak budou jezdit auta i tramvaje, stejně tak se počítá s pruhy pro cyklisty a chodníky pro pěší.
Ve hře jsou tři varianty
Projednávaná studie řešila tři varianty umístění mostu, které dostaly hodnocení na základě architektonického, urbanistického, dopravního a konstrukčního řešení. Nejlepší ohodnocení získala varianta z pera Institutu plánování a rozvoje (IPR), která počítá se zakřiveným mostem propojujícím karlínskou Urxovu ulici s Jateční ulicí v Holešovicích.
Zatímco návrh IPR zaujal nejvíce svým dopravním a konstrukčním řešením, v oblasti urbanismu nejvíce bodovala varianta, kterou připravilo studio D3A architektů Jaroslava Zimy a Tomáše Prouzy, kteří navrhli vedení mostu mezi Urxovou a ulicí V Háji. Třetím návrhem byla varianta mostu mezi třídou Komunardů a Thámovou ulicí v Karlíně od architekta Petra Kotase, který stojí například za podobou nedávno otevřeného salonku RegioJetu na pražském hlavním nádraží.
Výstavba Rohanského mostu je podle autorů studie důležitá především kvůli probíhající rozsáhlé administrativní a bytové výstavbě v Karlíně. Tam v současnosti vyrůstá nová čtvrť, jejíž součástí bude mimo jiné zbrusu nový městský park. Mezi Karlínem a Holešovicemi byla loni v létě otevřena Štvanická lávka, která slouží pěším a cyklistům.