Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Anna Peclová
12. června 2024 v 16:16
Čas čtení 1:10

Lékaři jsou čím dál nespokojenější. Ukázal to průzkum VZP

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Lékaři jsou čím dál nespokojenější. Ukázal to průzkum VZP
Zdroj: Unsplash/Online Marketing

Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) spolu s agenturou ppm factum research, s. r. o., na jaře zrealizovala průzkum mezi praktickými lékaři pro dospělé i pro děti a dorost.

„Naše klienty se snažíme vést k zodpovědnosti za své zdraví, k účasti na preventivních prohlídkách je motivujeme i formou příspěvků z fondu prevence. Pohled praktických lékařů na chování pacientů je pro nás důležitý, abychom mohli naše další aktivity přizpůsobit i jejich potřebám,“ uvedl náměstek ředitele pro služby klientům Ivan Duškov.

12. června 2024 v 15:04 Čas čtení 0:53 Elon Musk se hroutí z nové Apple Intelligence. Zaměstnancům chce zakázat iPhony Elon Musk se hroutí z nové Apple Intelligence. Zaměstnancům chce zakázat iPhony

Pacienti na preventivní prohlídky nejčastěji chodí na pozvání od registrujícího lékaře. U dospělých je silnou motivací možnost čerpání příspěvků od zdravotní pojišťovny, častým důvodem bývá i závažné onemocnění v rodině.

Z výsledků dále vyplynulo, že velké ordinace většinou spoléhají na vlastní zájem pacientů, zatímco do ordinací s menším počtem registrovaných lidí chodí klienti právě na pozvání. Lékaři vidí problém v nízké informovanosti o tom, jak často mají na které vyšetření nárok.

Součástí prevence je také očkování proti infekčním nemocem, čemuž dle lékařů brání obecně nedůvěra pacientů, čtvrtina uvedla jako problém také ceny vakcín. Objednaní pacienti se ve stanoveném termínu často ani nedostaví.

Autoři průzkumu lékaře vyzvali, aby různé oblasti ohodnotili známkami jako ve škole, tedy jedničkou jako nejlepší, pětkou jako nejhorší. Spolupráci s ambulantními specialisty ohodnotili známkou 2,4, spokojenost s chováním pacientů je na tom se 2,6 o něco hůře. Zdravotní pojišťovny si za podporu lékařů vysloužily hodnocení 2,7, jako nejlepší pojišťovna ke spolupráci byla nejčastěji zmíněna VZP.

11. června 2024 v 18:27 Čas čtení 0:59 Má používání mobilu v posteli vliv na kvalitu spánku? Nové studie překvapily Má používání mobilu v posteli vliv na kvalitu spánku? Nové studie překvapily

Lékaři měli také ohodnotit stav svého psychického vyčerpání, které úměrně roste s délkou praxe. V průměru mu dali známku 2,7. Horší je hodnocení mezi praktiky s velkým počtem pacientů a v Praze. Nejhůře dopadla oblast administrativy, kterou hodnotili známkou 3,5.

Průzkum byl realizován v období mezi 8. a 17. dubnem formou telefonického dotazování. Zapojilo se do něj 220 poskytovatelů zdravotní péče, a to 112 praktických lékařů pro dospělé a 108 pro děti a dorost. Zastoupeni byli lékaři z různých regionů republiky a s rozlišnou délkou praxe.

Domů
Sdílet
Diskuse