Handlingová společnost Czech Airlines Handling už prvními možnými lety poslala drtivou většinu zavazadel za svými majiteli.
V úterý jsme tě informovali o tom, že Letiště Václava Havla v Praze se potýká s náporem odbavených zavazadel. Kvůli hustému letovému provozu tak lidé na svá zavazadla čekali hodiny v Praze i v cílových destinacích. Jak vypadá aktuální situace?
„Situace s problémovým odbavením zavazadel na Letišti Václava Havla Praha se stabilizuje. Handlingová společnost Czech Airlines Handling prvními možnými lety poslala už drtivou většinu zavazadel za svými majiteli. Plánovaný provoz na prodloužený víkend je zajištěn také díky pomoci kolegů z letiště,“ informovala média ve čtvrtek tisková mluvčí Klára Divíšková.
Doplnila, že v dalších týdnech dojde k navýšení kapacit díky spolupráci s personálními agenturami a do handlingové společnosti nastoupí krizový manažer. Ačkoli je prioritou odbavení zavazadel na odletu, letiště se stále potýká s přetížením letového provozu a se zpožděním letů. Průměrné zpoždění příletů je kolem jedné hodiny, u odletů je to téměř 50 minut.
„Letiště Praha proto doporučuje všem cestujícím, kteří se budou potýkat s delším čekáním při vyzvednutí svého zavazadla v Praze, aby vyplnili reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti a zavazadlo jim bude během 1 až 3 pracovních dnů doručeno zdarma na uvedenou kontaktní adresu ve formuláři. Pro cestující je i nadále k dispozici speciální telefonická linka 220 11 1444,“ dodala Divíšková.
Cestující by u sebe v následujících dnech měli mít na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby, u tekutin nadále platí limit 100 mililitrů.