Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub Refresher+ už od 0 Kč 😱
Anna Vondráková
3. srpna 2024 v 16:55
Čas čtení 0:48

Apple musel stáhnout nejnovější reklamu. Pobouřila diváky v Thajsku

Kategorie:
Zahraničí
Uložit Uložené
Apple musel stáhnout nejnovější reklamu. Pobouřila diváky v Thajsku
Zdroj: Unsplash/Trac Vu/volně k užití

Ve spotu, který technický gigant zveřejnil 18. července, zobrazil zemi tak, jak podle místních vypadala před 50 lety. Apple nyní reklamu smazal.

Jednalo se o pátý minifilm ze série Apple at Work-The Underdogs. Nejnovější díl se zaměřuje na pracovní cestu do Thajska, kde lidé přeskakují z vlaků do tuk-tuků a noc stráví v polorozpadlém hotelu.

@davidwilliamdw ทำไม Apple ต้องทำให้บ้านเราดูแย่ขนาดนี้? 🙄 #ข่าว#apple#thailand♬ original sound - David William

„Když jsem se na to díval, říkal jsem si, že to bylo v Thajsku před 50 lety. Tohle vypadalo jako Thajsko před 70 lety. Nebyly tam žádné segmenty, které by ukazovaly modernost mého domova,“ uvedl na TikToku influencer žijící v Thajsku David William.  

Mluvčí výboru pro cestovní ruch thajské Sněmovny reprezentantů Sattra Sripan vyzvala kvůli videu k bojkotu společnosti Apple. „Thajci jsou s touto reklamou hluboce nespokojeni,“ řekla. „Vyzývám obyvatele, aby přestali používat výrobky Apple a přešli na jiné značky.“

3. srpna 2024 v 7:00 Čas čtení 3:32 Koupání jako v moři, akorát v Česku. Poradíme ti, kde najdeš místo stvořené pro letní radovánky Koupání jako v moři, akorát v Česku. Poradíme ti, kde najdeš místo stvořené pro letní radovánky

Ne všechny obyvatele však reklama urazila. „Ten minifilm byl roztomilý,“ uvedl na Facebooku Sombat Boonngamanong a dodal, že nechápe proč vyvolal tolik rozruchu. 

Společnost Apple již spot ze svých kanálů stáhla a k situaci vydala prohlášení, ve kterém se omluvila. „Spolupracovali jsme s místní produkční společností na vytvoření filmového dějiště v Thajsku. Naším záměrem bylo oslavit optimismus a kulturu této země a omlouváme se za to, že jsme plně nezachytili živost dnešního Thajska.“

Domů
Sdílet
Diskuse