Ve spotu, který technický gigant zveřejnil 18. července, zobrazil zemi tak, jak podle místních vypadala před 50 lety. Apple nyní reklamu smazal.
Jednalo se o pátý minifilm ze série Apple at Work-The Underdogs. Nejnovější díl se zaměřuje na pracovní cestu do Thajska, kde lidé přeskakují z vlaků do tuk-tuků a noc stráví v polorozpadlém hotelu.
„Když jsem se na to díval, říkal jsem si, že to bylo v Thajsku před 50 lety. Tohle vypadalo jako Thajsko před 70 lety. Nebyly tam žádné segmenty, které by ukazovaly modernost mého domova,“ uvedl na TikToku influencer žijící v Thajsku David William.
Mluvčí výboru pro cestovní ruch thajské Sněmovny reprezentantů Sattra Sripan vyzvala kvůli videu k bojkotu společnosti Apple. „Thajci jsou s touto reklamou hluboce nespokojeni,“ řekla. „Vyzývám obyvatele, aby přestali používat výrobky Apple a přešli na jiné značky.“
Ne všechny obyvatele však reklama urazila. „Ten minifilm byl roztomilý,“ uvedl na Facebooku Sombat Boonngamanong a dodal, že nechápe proč vyvolal tolik rozruchu.
Společnost Apple již spot ze svých kanálů stáhla a k situaci vydala prohlášení, ve kterém se omluvila. „Spolupracovali jsme s místní produkční společností na vytvoření filmového dějiště v Thajsku. Naším záměrem bylo oslavit optimismus a kulturu této země a omlouváme se za to, že jsme plně nezachytili živost dnešního Thajska.“