Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Tomáš Hrábek
14. srpna 2024 v 8:04
Čas čtení 0:35

Zírání je taky obtěžování. Kampaň v pražské MHD ukazuje cestujícím, jak na něj reagovat

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené

Kampaň poběží do poloviny září, k vidění bude na více než 150 místech na městských reklamních plochách, zastávkách MHD a v autobusech a tramvajích.

Každá třetí žena a každý desátý muž zažili (podle průzkumu Odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády) obtěžování v MHD. Třetina z lidí, kteří byli svědky takového chování, nezareagovala.

13. srpna 2024 v 14:24 Čas čtení 0:52 Vzhled je v práci nejdůležitější pro sexuální pracovníky*pracovnice a politiky*političky, zjistila nová studie Vzhled je v práci nejdůležitější pro sexuální pracovníky*pracovnice a politiky*političky, zjistila nová studie

„Kampaní říkáme cestujícím tři věci. Zaprvé pojmenováváme, jak některé z forem obtěžování vlastně vypadají. Je důležité říct nahlas, že se nemusí jednat jen o dotyky nebo komentáře, ale obtěžování je třeba i vědomé nevyžádané zírání. Zadruhé chceme pomoct normalizovat, že promluvím, když vidím něco, co by se dít nemělo. I když se mě to netýká přímo. Zatřetí pak nabízíme na webu i možnost podobnou zkušenost anonymně sdílet,“ říká autorka kampaně, Anna Hrábková z Konsentu.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Když to nechce, tak to nechce (@konsent_)

Kampaň vznikla ve spolupráci Magistrátu hl. m. Prahy, Pražské integrované dopravy, Dopravního podniku hl. m. Prahy a neziskové organizace Konsent, která se věnuje šíření osvěty o sexuálním násilí už od roku 2016.

Domů
Sdílet
Diskuse