Kampaň poběží do poloviny září, k vidění bude na více než 150 místech na městských reklamních plochách, zastávkách MHD a v autobusech a tramvajích.
Každá třetí žena a každý desátý muž zažili (podle průzkumu Odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády) obtěžování v MHD. Třetina z lidí, kteří byli svědky takového chování, nezareagovala.
„Kampaní říkáme cestujícím tři věci. Zaprvé pojmenováváme, jak některé z forem obtěžování vlastně vypadají. Je důležité říct nahlas, že se nemusí jednat jen o dotyky nebo komentáře, ale obtěžování je třeba i vědomé nevyžádané zírání. Zadruhé chceme pomoct normalizovat, že promluvím, když vidím něco, co by se dít nemělo. I když se mě to netýká přímo. Zatřetí pak nabízíme na webu i možnost podobnou zkušenost anonymně sdílet,“ říká autorka kampaně, Anna Hrábková z Konsentu.
Kampaň vznikla ve spolupráci Magistrátu hl. m. Prahy, Pražské integrované dopravy, Dopravního podniku hl. m. Prahy a neziskové organizace Konsent, která se věnuje šíření osvěty o sexuálním násilí už od roku 2016.