Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vstup do roku 2025 se slevou 25 % na všechny typy předplatného 🥳
Magdalena Trajerová
6. ledna 2025 v 15:06
Čas čtení 0:55

Tramvajová trať v Praze se opět rozroste. Do dvou let by mělo začít jezdit 40 nových tramvají

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Tramvajová trať v Praze se opět rozroste. Do dvou let by mělo začít jezdit 40 nových tramvají
Zdroj: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Dobrá zpráva pro Pražáky. Po schválení stavby tramvajových tratí na malešické sídliště a Jarov má nově povolení i přibližně dvoukilometrová tramvajová trasa z Libuše do Nových Dvorů.

Vyplývá to z informací Vývěsky Dopravního a stavebního úřadu. Stavba nové trati by měla navázat na loni otevřený úsek z Modřan do Libuše. „Trať je od místa napojení na předchozí úsek (zastávka Libuš) dvoukolejná, a to až ke křižovatce s Chýnovskou ulicí. Od tohoto místa je jednosměrnou (pro tramvaje) blokovou smyčkou ulicemi Novodvorská, Durychova, Libušská a Chýnovská přivedena zpět do Novodvorské ulice a vrací se zpět do centra města,“ popisuje podobu plánové trasy Dopravní a energetický stavební úřad.

Na trati by měly vyrůst čtyři nové zastávky, dvě z nich budou přestupní na budované metro linky D. Zastávka Libuš by v budoucnu měla mít přímý přístup do metra na stejnojmennou stanici.

Po nové trati by měly jezdit tramvajové linky číslo 3 a 20, zatímco sedmnáctka zkrátí svou trasu a končit bude již na sídlišti Modřany. Se zprovozněním nového úseku počítá Pražský dopravní podnik v roce 2027.

6. ledna 2025 v 9:40 Čas čtení 0:51 Na dálnici D5 se srazila tři auta, nehoda si vyžádala čtyři zraněné Na dálnici D5 se srazila tři auta, nehoda si vyžádala čtyři zraněné

Pražská tramvajová doprava se nyní rozvíjí ve vysokém tempu. Kromě rozšiřování tras čeká cestující i další novinka. Po městě by mělo během následujících dvou let začít jezdit 40 nových tramvajových vozů. Jedná se o model Škoda ForCity Plus Praha 52T. Ten je speciálně přizpůsobený na členité a kopcovité pražské tramvajové sítě a nabízí úplnou bezbariérovost bez jediného schodu. Ve srovnání s předchozími typy, které Prahou jezdí nyní, navíc mnohem lépe využívá vnitřní prostor. Do budoucna se tedy snad můžeme těšit i na více míst k sezení.

Domů
Sdílet
Diskuse