Dobrá zpráva pro Pražáky. Po schválení stavby tramvajových tratí na malešické sídliště a Jarov má nově povolení i přibližně dvoukilometrová tramvajová trasa z Libuše do Nových Dvorů.
Vyplývá to z informací Vývěsky Dopravního a stavebního úřadu. Stavba nové trati by měla navázat na loni otevřený úsek z Modřan do Libuše. „Trať je od místa napojení na předchozí úsek (zastávka Libuš) dvoukolejná, a to až ke křižovatce s Chýnovskou ulicí. Od tohoto místa je jednosměrnou (pro tramvaje) blokovou smyčkou ulicemi Novodvorská, Durychova, Libušská a Chýnovská přivedena zpět do Novodvorské ulice a vrací se zpět do centra města,“ popisuje podobu plánové trasy Dopravní a energetický stavební úřad.
Na trati by měly vyrůst čtyři nové zastávky, dvě z nich budou přestupní na budované metro linky D. Zastávka Libuš by v budoucnu měla mít přímý přístup do metra na stejnojmennou stanici.
Po nové trati by měly jezdit tramvajové linky číslo 3 a 20, zatímco sedmnáctka zkrátí svou trasu a končit bude již na sídlišti Modřany. Se zprovozněním nového úseku počítá Pražský dopravní podnik v roce 2027.
Pražská tramvajová doprava se nyní rozvíjí ve vysokém tempu. Kromě rozšiřování tras čeká cestující i další novinka. Po městě by mělo během následujících dvou let začít jezdit 40 nových tramvajových vozů. Jedná se o model Škoda ForCity Plus Praha 52T. Ten je speciálně přizpůsobený na členité a kopcovité pražské tramvajové sítě a nabízí úplnou bezbariérovost bez jediného schodu. Ve srovnání s předchozími typy, které Prahou jezdí nyní, navíc mnohem lépe využívá vnitřní prostor. Do budoucna se tedy snad můžeme těšit i na více míst k sezení.