Nákup v Ikee se většinou neobejde bez zastávky na vyhlášené kuličky nebo hot dogy. Ukazuje se ale, že ty se v posledních letech staly dokonce i hlavním cílem některých návštěvníků.
„Je pravda, že část zákazníků si k nám zvykla chodit pouze na jídlo. A nejen na něj. Zároveň si odnáší švédské speciality, jako je losos, mražené masové kuličky či sladkosti,“ uvedl pro server Seznam Zprávy ředitel IKEA pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, David McCabe.
Společnost má také velmi výhodně nastavený provoz zmíněných restaurací. „Řetězec vydělává i na tom, že přenáší co nejvíce práce na zákazníky. V nábytku je to klasicky vlastní doprava nebo montáž. Ale v restauraci je to např. vlastní obsluha nebo likvidace odpadu před vrácením nádobí. Zákazníci si nápoje čepují sami, protože příprava nápoje trvá dlouho. Tím by se snížil počet prodaných jídel za hodinu,“ vysvětlil marketingový expert Robert Le Veneur z agentury RobertNemec.com.
To, že se Ikea jídelnám daří si společnost uvědomuje už delší dobu. Minulý rok v listopadu se tak rozhodla otevřít první samostatnou restauraci v Londýně. Vejde se do ní 75 lidí a nabízí klasické menu, jako v prodejnách- především pak vyhlášené masové kuličky nebo lososa. „Víme, jak moc naši zákazníci milují restaurace Ikea, a jsme nadšeni, že můžeme oslavit otevření naší první restaurace na hlavní ulici,“ vysvětlil Matthew Gould, vedoucí trhu Ikea London City.
V restauracích nabízí především švédská jídla za poměrně nízké ceny a z jídelny, která měla původně jen doplnit prodejny nábytku, se tak stává úspěšný business i u nás. „V uplynulém roce vzrostl o 9 procent, tedy víc než tržby z prodeje ostatních věcí,“ potvrdil McCabe. Společnost se proto rozhodla, že zákazníkům cestu k jejich pokrmům ještě zjednoduší.
„Bylo by zajímavé přinést koncept ready-made jídla až k zákazníkům domů. Službu už testujeme v zahraničí. Doručování jídla je ale jiná disciplína než rozvoz nábytku, které se teprve snažíme porozumět,“ prozradil McCabe. Ikea už rozvoz jídla v minulosti zavedla, a to v době pandemie nemoci COVID-19, kdy jídla nabízela prostřednictvím donáškové služby Foodora.