Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
Ella Petrová
14. dubna 2025 v 11:15
Čas čtení 0:43

Dojde na Praze 1 k zákazu koloběžek? Magistrát navrhuje systém poplatků a pokut

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Dojde na Praze 1 k zákazu koloběžek? Magistrát navrhuje systém poplatků a pokut
Zdroj: Unsplash / Vlad B / volně k užití

Radnice Prahy 1 plánuje omezit provoz elektrokoloběžek v některých částech města, stejně jako k tomu došlo u segwayů. Omezené zóny by vyznačovaly značky. Magistrát však návrh odmítá a má jiný plán.

Podle radního Vojtěcha Ryvoly není Praha 1 vhodná pro koloběžky. Po kostkách, které se vyskytují prakticky všude, se nedá dobře jezdit, a turisté tak často porušují pravidla, například jízdou po chodníku. Dalším problémem je neuspořádané parkování koloběžek, které překážejí chodcům nebo autům. Proto radnice Prahy 1 přišla s návrhem elektrokoloběžky na některých místech v centru zakázat. Informovala o tom Česká televize.

Anketa:
Přál*a by sis, aby došlo k zákazu koloběžek?
Rozhodně ano.
Ne, nevadí mi.
Je mi to jedno.
Rozhodně ano.
70 %
Ne, nevadí mi.
20 %
Je mi to jedno.
10 %

K tomu by se měly použít stávající značky, například zákaz vjezdu nákladních vozidel nad 3,5 tuny, místo toho, aby se pořizovaly stovky nových, jako tomu bylo v minulosti u segwayů, kdy tehdy ve městě přibylo 600 dopravních značek.

Provozovatelé sdílené dopravy ale preferují jiné řešení. Podle Marka Pazderky ze společnosti Bolt jsou plošné zákazy neefektivní a obtížně vymahatelné.

Technická správa komunikací připravila návrh, kdy by provozovatelé sdílených koloběžek a kol platili městu za zábor veřejných prostranství. Pokud by pravidla porušili, hrozily by jim pokuty. Systém poplatků a pokut by měl platit pro celé město, a ne jen pro úzké centrum.

Náměstek primátora Zdeněk Hřib ho označil za rozumnější alternativu, která nezaplní město stovkami značek a bude přínosná i mimo centrum.

Domů
Sdílet
Diskuse