Radnice Prahy 1 plánuje omezit provoz elektrokoloběžek v některých částech města, stejně jako k tomu došlo u segwayů. Omezené zóny by vyznačovaly značky. Magistrát však návrh odmítá a má jiný plán.
Podle radního Vojtěcha Ryvoly není Praha 1 vhodná pro koloběžky. Po kostkách, které se vyskytují prakticky všude, se nedá dobře jezdit, a turisté tak často porušují pravidla, například jízdou po chodníku. Dalším problémem je neuspořádané parkování koloběžek, které překážejí chodcům nebo autům. Proto radnice Prahy 1 přišla s návrhem elektrokoloběžky na některých místech v centru zakázat. Informovala o tom Česká televize.
K tomu by se měly použít stávající značky, například zákaz vjezdu nákladních vozidel nad 3,5 tuny, místo toho, aby se pořizovaly stovky nových, jako tomu bylo v minulosti u segwayů, kdy tehdy ve městě přibylo 600 dopravních značek.
Provozovatelé sdílené dopravy ale preferují jiné řešení. Podle Marka Pazderky ze společnosti Bolt jsou plošné zákazy neefektivní a obtížně vymahatelné.
Technická správa komunikací připravila návrh, kdy by provozovatelé sdílených koloběžek a kol platili městu za zábor veřejných prostranství. Pokud by pravidla porušili, hrozily by jim pokuty. Systém poplatků a pokut by měl platit pro celé město, a ne jen pro úzké centrum.
Náměstek primátora Zdeněk Hřib ho označil za rozumnější alternativu, která nezaplní město stovkami značek a bude přínosná i mimo centrum.