Kromě reklam přibudou také prémiové kanály s exkluzivním obsahem.
Společnost Meta poprvé umožní zobrazování reklam ve WhatsApp, nejpopulárnější chatovací aplikaci na světě s více než 3 miliardami aktivních uživatelů měsíčně. Reklamy se budou zobrazovat výhradně mezi statusy a nebudou zasahovat do soukromých konverzací.
O novince informoval deník Financial Times.
Zavedení reklamy je reakcí na zájem více než 200 milionů podniků, které aplikaci aktivně používají. Podle viceprezidenta pro obchodní komunikaci Nikily Srinivasana chce WhatsApp také zachovat soukromí uživatelů – pokud někdo nepoužívá statusovou sekci, reklamy se mu nebudou zobrazovat.
Přibydou také placené kanály
Kromě reklam plánuje WhatsApp zavést také placené kanály s prémiovým obsahem, které si budou moci uživatelé předplatit. To umožní menším firmám a značkám zvýšit viditelnost svých kanálů.
Ačkoli se WhatsApp reklamám brání již řadu let, ještě v roce 2023 vedení zavedení reklamy popíral a spoluzakladatel Brian Acton razil heslo: „Žádné reklamy! Žádné hry! Žádné triky!"; nyní Meta tvrdí, že se jí podařilo najít rovnováhu mezi monetizací a ochranou soukromí.
Společnost také ujišťuje, že samotné zprávy, hovory nebo statusy zůstávají šifrované. Cílení reklamy bude založeno pouze na základních údajích, jako je poloha, jazyk zařízení nebo interakce s veřejným obsahem.
