Environmentální influencerka Rozárie Haškovcová uvedla, že projekt s vratnými kelímky pomohla v O2 areně prosadit její kolegyně Jitka Nováčková.
Influencerka a modelka Jitka Nováčková odmítla spolupráci kvůli množství odpadu, které O2 aréna produkuje. Místo toho navrhla schůzku se zástupci arény a organizací INCIEN (Institut cirkulární ekonomiky). Vznikl z toho projekt, který pomůže ušetřit tuny plastu.
Nově se v O2 aréně používají zálohované kelímky Navrátil, které se po použití vrací zpět a dále používají. Jeden takový kelímek dokáže nahradit až tisíc jednorázových. Designově jsou jednoduché, aby si je lidé neodnášeli domů.
„Dobré na něm je to, že je bez zálohy, takže po koncertu nestrávíte půl hodiny jeho vrácením. To jediné, co od vás budeme potřebovat, je to, abyste po konzumaci nápoje našeho hrdinu házeli do spec. košů a nikoli do odpadků na plasty,“ uvedl Robert Schaffer, CEO O2 arény.
Každý vrácený kelímek navíc znamená půl koruny pro program O2 Chytrá škola, který učí děti bezpečně se pohybovat na internetu a rozpoznávat dezinformace.
Ročně se v O2 aréně vygeneruje až 12 tun jednorázových plastů. Zavedením vratných kelímků se dostanou na nulu.