Dovážková společnost Foodora využila ve své reklamě boom, který v posledních týdnech zažívá film Barbie. V několika rovinách ale přešlápla.
Foodora ve své reklamě využila vizuál snímku Barbie. K fotce, na které je napsáno „Barbie by nevařila. Barbie by objednala“, připsala popisek: „S růžovou kráskou sdílíme nejen barvu, ale i tuhle filozofii, tak dnes taky objednejte.“
Na nevhodnost reklamy upozornilo několik odborníků a společnost ji během krátké doby stáhla. „Špatně jsme vyložili právní normy a dopustili se nedopatření, za které se tímto všem dotčeným omlouváme. Jsme si bezpečně vědomi, že je nutno práva k duševnímu vlastnictví ostatních respektovat, vše jsme ale činili v dobré víře,“napsala Foodora ve vyjádření.
Společnost se dopustila hned několika přešlapů. V reklamě porušila audiovizuální práva, osobnostní práva herečky a dopustila se freeridu na filmu a zneužití ochranné známky, píše Focus.
Foodora se po stažení reklamy a veřejné omluvě rozhodla ještě pro finanční dar. „Příspěvek jsme po upozornění od několika odborníků obratem stáhli. Jako omluvu jsme jménem naší společnosti darovali 2000 eur na neziskovou organizaci věnující se boji proti genderovým stereotypům. Chceme tak uctít myšlenku, na které je film založen,“uvedla společnost.