Vlaková trať vedoucí pod zemí by se měla začít stavět koncem roku 2026.
Je to sen, nebo skutečnost? Podle Správy železnic začínají práce na projektu, který přesune nádraží Veleslavín pod zem a propojí centrum Prahy s Letištěm Václava Havla. Vlaková trať, která povede pod zemí, by se měla začít stavět koncem roku 2026 a dokončena by měla být do tří let. Předpokládané náklady na stavbu jsou 10 miliard korun.
Železniční dopravu v Praze čeká velká změna. Začíná se pracovat na modernizaci železniční tratě mezi Kladnem a Letištěm Václava Havla, po které veřejnost již dlouhé roky volá. Již brzy by ses tak na letiště mohl*a dostat vlakem a nemusel*a by ses s kufry plahočit metrem a navazujícím autobusem.
„Největší změnou v rámci stavby projde nádraží na Veleslavíně, jeho podoba vzešla
z architektonické soutěže. Koleje i nástupiště se přesunou pod zem, cestující navíc získají pohodlnější přestup na metro. Moderní parametry ale dostane celý navazující úsek. Přibude nová zastávka Praha-Liboc, zmodernizovaná stanice Praha-Ruzyně se přesune na opačnou stranu Drnovské ulice. Vlaky výrazně zrychlí. Například v úseku, kde je dnes traťová rychlost 40 km/h, se zvýší na dvojnásobek,“ komentuje projekt za 10 miliard Správa železnic.
Železniční trať propojující nádraží Veleslavín s Letištěm Václava Havla by měla být postavena v roce 2029. Takto bude vypadat.