Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Vincenc Novák
4. října 2023 v 18:00
Čas čtení 0:44

Meta se chystá zpoplatnit Facebook i v Česku. Podívej se, kolik zaplatíš

Kategorie:
Zahraničí
Uložit Uložené
Meta se chystá zpoplatnit Facebook i v Česku. Podívej se, kolik zaplatíš
Zdroj: Pixabay/Artapixel/volně k užití

K bezplatným verzím svých sociálních sítí se společnost Meta chystá v Evropě přidat jejich placené varianty. Americký deník nyní přinesl informaci o připravovaných částkách.

Již na začátku září se v médiích objevily informace o tom, že se americký internetový gigant chystá na evropském kontinentu zavést placené verze některých svých služeb. Jejich výhodou má být absence reklam. Meta sice připravované částky zatím oficiálně nepotvrdila, nicméně deník The Wall Street Journal přinesl detaily.

Společnost již předala uvedené částky za předplatné Facebooku a Instagramu evropským regulačním orgánům. Uživatelé desktopových počítačů tak údajně zaplatí 10 eur (245 korun) měsíčně. Výrazně dražší bude předplatné pro uživatele mobilních zařízení, které by mělo stát dokonce 13 eur (319 korun). 

2. září 2023 v 10:22 Čas čtení 0:32 Za Facebook a Instagram budeme možná platit. Meta chystá v Evropě velkou změnu Za Facebook a Instagram budeme možná platit. Meta chystá v Evropě velkou změnu

Deník neuvedl, zda se Meta chystá zavést také předplatné kombinující obě zařízení. Není ani jasné, zda má předplatné platit jen pro Facebook, nebo zda do něj bude zahrnut také Instagram.

Snaha vyhovět evropským úřadům

O připravované novince informoval již před časem deník The New York Times, podle něhož se společnost svým krokem snaží vyhovět požadavkům evropských regulačních orgánů.

Nová evropská pravidla jsou totiž čím dál častěji zaměřena na to, jak jednotlivé firmy nakládají s osobními daty svých uživatelů, která následně využívají k lepšímu cílení reklamy. Předplatitelé by se analýzy svých dat nemuseli obávat, protože by se jim reklama vůbec nezobrazovala. 

Domů
Sdílet
Diskuse