Americký internetový gigant Meta Platforms uvažuje o zavedení placených verzí sociálních sítí Facebook a Instagram. Předplatitele nebude při sledování obsahu rušit reklama.
O připravované novince informoval deník The New York Times, který se odvolává na své zdroje z okolí společnosti. Cílem Mety nemá být na zavedení placeného obsahu vydělat, ale podřídit se nové regulační politice Evropské unie. Bezplatná verze obou aplikací by však i nadále měla zůstat dostupná pro všechny uživatele.
Nová evropská pravidla stále častěji cílí na to, jak jednotlivé firmy nakládají s osobními daty uživatelů, jež využívají k lepšímu cílení reklamy. Předplatitelé by se díky placené verzi nemuseli obávat analýzy svých osobních dat ze strany společnosti, neboť by se jim reklama vůbec nezobrazovala.
Kvůli evropským regulátorům zatím Meta na starém kontinentě vůbec nespustila sociální síť Threads, která bývá považována za přímého konkurenta sociální sítě X. Threads byla spuštěna na začátku července a již v prvních dnech si ji stáhlo více než 100 milionů uživatelů po celém světě.