Konkrétně platforma usnadní on-line výběr oblečení.
Výběr oblečení přes internet nebývá vždycky jednoduchou záležitostí. Vybraný kousek se nedá vyzkoušet podobně jako v prodejně, uvedená velikost se navíc může v mnoha případech lišit. Google se nyní pokusí on-line nakupování zjednodušit.
Podle serveru MediaGuru představil balík nových funkcí, pomoci by měla také umělá inteligence. „Dvacet procent z vyhledávaných dotazů, které se týkají nákupu oblečení, obsahuje pět a více slov. To znamená, že lidé často mají v hlavě velmi konkrétní představu vytouženého zboží,“ citoval web slova Seana Scotta, který má v Googlu na starost nákupní sekci. O novinkách informoval na blogu Google.
V experimentálním projektu Search Generative Experience (SGE) umožní lidem, kteří se do něj přihlásili, nechat si obrázek vysněného kousku oblečení vytvořit. Podle toho si pak sami vyhledají reálné oblečení, které se s jejich představou shoduje nejvíce.
Další funkcí bude „swajpování“, které znáš z Tinderu. „Tenhle princip třídění teď uplatňuje i Google s cílem přiblížit se vylučovací metodou ideálu, který spotřebitel hledá. Aplikace nabízí novou sekci, která na základě hledaných klíčových slov začne nabízet konkrétní produkty (například ‚tričko s límečkem‘) a konzument pak jenom dává najevo, jak je s výběrem spokojen,“ popisuje MediaGuru.
A jak chce Google vyřešit dilema, zda člověku bude vybraný kousek sedět? Umožní mu nechat si ukázat, jak kousek, který si vybral, vypadá na modelech a modelkách různých velikostí a tvarů.