Už letos v červnu se po dvouleté rekonstrukci otevře veřejnosti obchodní dům Máj na rohu pražské Spálené a Národní ulice.
Zrekonstruovaná budova nabídne zákazníkům a zákaznicím devět nadzemních podlaží s obchody, gastronomií i zábavním parkem. V současné době jsou již hotové hrubé stavební práce a pracuje se na realizaci jednotlivých nájemních jednotek, informuje server Mediaguru.cz. Součástí obchodního domu bude také pasáž s křišťálovým nebem či technicistní bělostná eskalátorová hala.
V prvním podzemním patře se bude nacházet prodejna Tesco v nové podobě. První a druhé patro pak zaujmou restaurace, kavárny, květinářství nebo doplňky. V místním foodhallu najdou zákazníci až 750 míst k sezení a pobočky známých značek, jako je Popeyes, Burger King, Bahn-mi či Americanos. Prostory v horních patrech pak poslouží jako místo pro zábavu, kulturu a vzdělávání.
Fasádu ozdobí kontroverzní sochy
Jednou z dominant zrekonstruované budovy má být umělecké dílo sochaře Davida Černého v podobě několikametrových pohyblivých plastik motýlů s trupy ve tvaru stíhaček spitfire. Dílo má být poctou československým letcům, kteří bojovali v druhé světové válce.
Jak informuje server Seznam Zprávy, sochy vyvolaly odpor ze strany památkářů i urbanistů. „Fasáda Máje je velmi cenným uměleckým dílem sama o sobě, je to čistá kvalitní kultivovaná architektura a žádné doplňky, které by jí ubíraly na charakteru, nepotřebuje,“ řekla Seznam Zprávám mluvčí pražského Národního památkového úřadu Andrea Holasová.
Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) zase kritizuje proces výběru díla. „Při doplnění takto významné budovy o soudobé umělecké prvky trvalého charakteru, které se vizuálně uplatní na neméně významném veřejném prostranství, považujeme za důležité respektování transparentních procesů při výběru díla,“ píše IPR ve svém stanovisku.