Náměstek pro dopravu a bývalý primátor hlavního města Prahy na platformě X oznámil dle svých slov horkou novinku: „Už brzy začneme vracet tramvaje na horní část Václavského náměstí!“
Zhotovitelem projektu bude společnost Eurovia CS z nadnárodní skupiny VINCI. V Česku se zasloužila například o dálnici D3 v úseku Ševětín–Borek, obchvat Jesenice u Prahy, výstavbu Doubského mostu v Karlových Varech anebo o 67 modernizovaných kilometrů na dálnici D1. Podle Hřiba by stavba na Václaváku měla začít už na jaře roku 2024 a skončit o tři roky později.
Příspěvek Hřiba vyvolal několik otázek, které v komentářích jednotlivým uživatelům platformy X zodpovídá. Například na dotaz ohledně možných dopravních problémů na náměstí kvůli častým demonstracím reagoval následovně: „Velké demonstrace jsou jen jednou za čas a v takových případech není problém dopravu odklonit. Stejně jako se to dělá jinde, třeba na Národní.“
Jinou uživatelku platformy X zase zajímalo, jak se tramvaje dostanou přes magistrálu. „Přejedou přes ni. Je tam stejně interval pro přecházení pro chodce,“ podotkl Hřib.
Na plánku jsou zobrazena i místa k parkování podél náměstí. Ta jsou dle Hřiba důležitá hlavně pro zásobování, které potřebuje způsob, jak tramvajím uhnout z cesty na stranu.
Návrat do historie
Přes horní část Václavského náměstí jezdily tramvaje do roku 1980. Poslední tramvaj tudy projela 13. prosince, jednalo se o linku číslo 29. Obnova této trati uleví tramvajovému uzlu v Lazarské. Tam během hodiny projede během špičky až 170 tramvají.