Návrh na rekonstrukci hlavního nádraží v Praze budí rozporuplné reakce.
Jak už Refresher informoval v úterý, pražské hlavní nádraží čekají změny. Vítězný návrh ukazuje, že by měla vzniknout dřevěná střešní konstrukce. Plánovaná rekonstrukce ale zatím vzbudila spíše rozporuplné reakce.
Vznikla už dokonce petice, kterou v době vydání článku podepsala necelá tisícovka lidí. Podepsaní žádají zachování nové odbavovací haly hlavního nádraží v Praze z roku 1977. „Hodnotná stavba má být podle nového architektonického návrhu od Henning Larsen Architects razantně přestavěna a z části zdemolována,“ píší autoři a autorky petice.
„Nebere se ohled na české klima a kvůli absenci fasády bude stavba otevřena povětrnostním vlivům. Proto se pro cestující čas, který stráví čekáním na nádraží, opravdu nezlepší a nezpohodlní, naopak. Samotný návrh si zakládá na zvětšení prostor pro cestující, těmito kroky ho ale výrazně zmenšuje. Otázkou jsou také náklady na údržbu volně otevřené haly se skleněnými stropními průhledy,“ stojí dále v petici. Protestující naopak vítají zavedení tramvajové trati před nádraží.
Případnou demolicí nové odbavovací haly Praha přichází o další příklad jedinečné architektury 70. a 80. let. Jak navíc ČTK potvrdilo ministerstvo kultury, nová odbavovací hala pražského hlavního nádraží, která by podle návrhu měla být částečně zbourána, je kulturní památkou. Pokud jde o přijatelnost návrhu na přeměnu nádraží, k té se podle mluvčí resortu Ivany Awwadové ministerstvo vyjádří až při případných budoucích odvoláních.