Zóny placeného stání v Praze pravděpodobně čekají reformy. Za vjezd do centra by měly platit i taxislužby, návrh je stále v jednání.
Návrh dnes představil náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib na tiskové konferenci. „Je to návrh, o kterém se jdeme bavit s městskými částmi, očekávám věcné připomínky,“ cituje Hřiba server Novinky.cz s tím, že v ideálním případě by změny měly vstoupit v platnost od 1. října 2024.
Plánovaný placený vjezd do centra by se měl týkat Smetanova nábřeží a oblasti Karmelitské, opatření by mělo zamezit zpožďování tramvají. Poplatek má činit 200 korun za den a výjimku dostanou rezidenti Prahy 1 a osoby s oprávněním k parkování v lokalitě.
Přesné ceny parkování nejsou zatím v návrhu řešeny, ale měly by být odstupňovány dle pohonu. Největší slevu by měly elektromobily a vozidla na vodík. Standardní cena by se měla týkat vozidel splňujících normu Euro 6.
Rezidenční parkování v modrých zónách by mělo být pouze pro rezidenty či vlastníky nemovitostí a abonenty, kteří by měli mít možnost zařídit si hodinový kredit pro návštěvy či řemeslníky. Ve hře je podle Hřiba rozsah 120 hodin, který by se mohl pořizovat buď po částech, nebo by se z něj mohlo ukrajovat.
Dodavatelé, jako jsou kurýři či vozy taxislužby, budou podle návrhu rovněž moci zakoupit krátkodobá parkovací oprávnění. „Cílem je, aby nám dodávky neparkovaly na chodníku a abychom nabídli legální zpoplatněnou možnost zaparkovat v modré zóně,“ uvedl Hřib, podle něhož by vše mělo fungovat přes aplikaci.