Celebrity působením v reklamním spotu ovlivňují postoj lidí k propagované značce. Vyplývá to z průzkumu agentury ResSOLUTION Group zpracovaného ve spolupráci se společností Nielsen a Českým národním panelem. Průzkumu se zúčastnilo osm tisíc lidí.
Z celkových osmi tisíc tázaných se dvě pětiny shodly na tom, že reklama s celebritou upoutá jejich pozornost více než kterákoliv jiná. Pouze na šest procent tázaných působí reklamy s celebritami opačně. U zhruba každého třetího respondenta či respondentky má přítomnost kladně vnímané celebrity pozitivní vliv na jeho/její vnímání produktu.
Nejoblíbenějšími celebritami v reklamách jsou již několik let suverénně herci a herečky. Ze slavných osobností je v reklamách preferuje 35 procent dotázaných. Druhými nejoblíbenějšími osobnostmi v reklamních spotech jsou sportovci a sportovkyně.
Z herců a hereček v reklamách je již pátým rokem nejoblíbenější Ivan Trojan. Ten u tázaných boduje za spoty Českých drah, ve kterých působí. Na druhém místě v kategorii za nejlepšího herce / nejlepší herečku v reklamě skončila Taťána Kuchařová, která se objevila například v reklamách značky Dermacol. Třetí byl Tomáš Jeřábek z reklam banky AirBank. Celý průzkum si můžeš prohlédnout zde.