Důvodem je rychlý růst a snaha zjednodušit řízení, urychlit rozhodování a obnovit firemní kulturu založenou na efektivitě a důvěře.
Notino, největší český a přední evropský internetový prodejce kosmetiky a parfémů, zahájil rozsáhlou reorganizaci. Její součástí je propuštění přibližně 300 zaměstnanců, především ze středního a vrcholového managementu.
Společnost uvádí, že její extrémně rychlý růst v posledních letech si vyžádal interní změny. Nyní působí ve 27 evropských zemích a její tržby v posledním fiskálním roce vzrostly o 28 procent na 1,34 miliardy eur, což je více než 33 miliard korun.
Cílem je také zjednodušení organizační struktury
„Nebylo to jednoduché rozhodnutí. Loučíme se s lidmi, kteří s námi byli mnoho let. Ne proto, že by selhali, ale proto, že firma prochází zásadní změnou,“ vysvětluje generální ředitel Zbyněk Kocián. Podle něj je cílem zjednodušit organizační strukturu, zrychlit rozhodovací procesy a lépe propojit klíčové týmy napříč firmou.
Notino také ruší některé manažerské pozice včetně marketingového ředitele a slučuje několik týmů do nových útvarů. Vzniká také nové oddělení strategie a plánování, které má posílit vazbu mezi strategií, výkonností a odpovědností.
„Dostali jsme se do bodu, kdy se více diskutovalo a schvalovalo než skutečně konalo. Touto změnou se vracíme k našim původním hodnotám, kterými jsou jednoduchost, tah na branku a důvěra ve schopnosti našich lidí,“ dodává Kocián.
Propouštění tolika zaměstnanců je podle něj sice bolestivé, ale jedná se o nezbytný krok. „Abychom byli spravedliví ke zbytku týmu, je třeba si přiznat, co nefunguje – a jednat dříve, než bude pozdě,“ uzavírá.
